گفت و گوی جی پلاس با لژیونر ایرانی لیگ ایتالیا

میرزاجانپور: با آمدن همسرم از تنهایی درآمدم/ در ایتالیا فقط یک مشکل داریم!

لژیونر والیبال ایران در باخت های پیاپی تیمش شرایط خیلی خوبی دارد و ستاره قعر نشین لیگ ایتالیا به حساب می آید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ با اینکه هزاران کیلومتر از خانه دور است اما کوچه پس کوچه‌های "کاستلانا گروته" او را یاد خیابان‌های فرعی مازندران می‌اندازد. پسر پرجنب و جوش مازنی والیبال ایران این روزها دارد تجربه بزرگی را پشت سر می‌گذارد و در لیگ سطح بالای ایتالیا بازی‌ می‌کند. آن‌جا هم پشت پیراهنش میرزا نوشته و ستاره بی چون و چرای تیمش است اما باخت های پیاپی به تیمش امان نمی دهد. 13 باخت پیاپی در 13 هفته گذشته کار را برای مجتبی میرزاجانپور دشوار کرده اما او همچنان امیدوار است تا ورق برای تیمش برگردد.

بازیکن با انرژی و شوخ والیبال ایران پس از کریسمس و در آستانه سال نو میلادی، درحالی با خبرنگار ورزشی جی پلاس گفت و گو می‌کند که نیم فصل سری A ایتالیا به پایان رسیده اما خبری از تعطیلات نیست و او باید بلافاصله نیم فصل دوم را از سر بگیرد.

*زندگی در ایتالیا چطور است؟ به خصوص زندگی تنهایی آن هم در غربت!

سه ماه اولی که اینجا بودم خیلی سخت گذشت. دوری از همسرم واقعا دشوار بود اما خداراشکر سه هفته‌ای است که آمده و از تنهایی درآمده‌ام.

*مشخص است که خیلی سختی کشیدی!

بله خب زندگی در غربت، آن هم در تنهایی کار دشواری است. آن هم در شرایطی که سه ماه همسرت را نبینی شرایط را سخت می کند. ما مدام با هم در تماس بودیم اما خب دور از هم بودیم. در این مدت تلاش کردیم تا کارهای آمدنش به خوبی پیش برود و حالا در کنارم است و شرایط قدری بهتر شده.

*قبل از آمدن همسرت همخانه نداشتی؟

نه. باشگاه‌، خانه‌ای به من داده و از ابتدا در همان خانه بودم. حالا که همسرم آمده هم با هم در آن زندگی می‌کنیم.

*پس نیاز نبود خودت خانه بگیری!

بر اساس قراردادم باشگاه موظف بود که برایم خانه و ماشین تهیه کند که همین کار را هم کرد.

*از شهری که در آن زندگی می‌کنی بگو. اسمش همان نام باشگاه است؟

تقریبا بله. اسم شهر کاستلانا گروته است. شهری است که شباهت بسیار زیادی به شهرهای شمالی خودمان دارد. من هم که شمالی ام و خیلی از این وضعیت لذت می‌برم.

*باران‌های پیاپی هم که به راه است؟

دقیقا. هفته‌ای دو سه بار باران می‌آید. من هم عاشق بارانم و کیف می‌کنم.

*پس شرایط زندگی بر خلاف نتایج تیم بر وفق مراد است؟

واقعا تنها موردی که اذیتم می‌کند همین نتیجه نگرفتن تیم است. ما در تمام بازی‌ها خوب بازی‌ می‌کنیم و از حریف هم پیش هستیم اما متاسفانه نمی‌توانیم به پیروزی برسیم!

میرزاجانپور

*13 بازی و 13 باخت. کاستلانا شرایط خیلی بدی دارد. بر خلاف خودت که آمار فوق العاده‌ای داری و در آخرین بازی 21 امتیاز به تنهایی گرفتی!

متاسفانه بله. خوشبختانه آمار و شرایط خودم خوب است اما متاسفانه تیم نتیجه نمی گیرد. شرایط روحی تیم اصلا مناسب نیست و به یک برد نیاز داریم تا از این وضعیت خارج شویم.

*فکر می‌کنی شانسی برای ماندن در سری A دارید؟

همان‌طور که گفتم برد اول شرایط را خیلی بهتر می‌کند. از طرف دیگر بازی‌های آسان‌تر ما در دور برگشت خانگی است و می‌توانیم با چند برد خودمان را از سقوط نجات دهیم.

*از حال و هوای کریسمس و سال نو میلادی در ایتالیا بگو. شرایط مردم به شب عید خومان شبیه است؟

مردم اینجا هم در حال و هوای سال نو هستند. دوشنبه شب که شب کریسمس بود با دوستانمان به کلیسا رفتیم و در مراسم‌شان شرکت کردیم. مردم اینجا همه در حال جشن گرفتن هستند و ما هم با آن‌ها همراه می‌شویم.

دیدگاه تان را بنویسید