گزارش جی پلاس؛

تحریم ها باز هم یقه کی روش را می گیرد؟/ تیم ملی به دنبال انتقال شوت زن اتوماتیک به امارات

چند صباحی است که دروازه بان های تیم ملی با استفاده از شوت زن اتوماتیک تمرینات خود را برگزار می کنند و توانستند آمادگی خود را بالا ببرند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ این دستگاه خودکار که قابلیت فنی بسیار بالایی دارد، قبل از جام جهانی و در اردوهای پایانی تیم ملی برای استفاده توسط دروازه بان های تیم ملی خریداری شد. کیفیت، قدرت و سرعت شوت این دستگاه با عملکرد بهترین بازیکنان دنیا برابری می کند و می تواند قابلیت هر دروازه بانی را برای مهار شوت های سرکش و فنی ارتقاء بخشد.

قدرت این دستگاه به حدی است که تعداد محدودی از شوت های این دستگاه توسط دروازه بان ها مهار می شود. هر شوت این دستگاه از فاصله 20 تا 30 متری با سرعت و دقت بسیار بالایی به سمت دروازه شلیک می شود. کی روش این دستگاه را بعد از ناکامی دروازه بان های تیم ملی در رویداد های بین المللی خریداری کرد و همانطور که مشخص شد، تیم ملی هیچ گلی را روی شوت های سرکش و ناگهانی دریافت نکرد.

شوت زن اتوماتیک

علی رغم کیفیت خوب این دستگاه و احتیاج کادرفنی و دروازه بان ها به آن، تیم ملی نتوانست این دستگاه را در کمپ پایانی خود در روسیه داشته باشد چرا که در فهرست تحریم های ایران وجود داشت و روسیه، مطابق تحریم های بین المللی اجازه ورود آن را به کشورش نداد.

با وجود اصرار و رایزنی بسیار زیاد عوامل تیم ملی، در نهایت این دستگاه از مسکو به تهران دیپورت شد تا در چند روز پایانی باقی مانده تا جام جهانی، بیرانوند و سایر هم تیمی هایش نتوانند با آن تمرین کنند.

کی روش در دور جدید تمرینات تیم ملی برای حضور در جام ملت های آسیا نیز از این دستگاه بهره می برد. هر چند به اعتقاد اعضای کادرفنی تیم ملی، بازیکنان آسیایی از چنین قابلیت فنی بالایی برای زدن شوت های دقیق، قدرتی و سرعتی بروخوردار نیستند اما موجب افزایش آمادگی دروازه بان ها می شود.

کادرفنی تیم ملی انتظار دارد این دستگاه مشکلی برای ورود به امارات نداشته باشد؛ هر چند مدت زمان زیادی از اردوی آمادگی تیم ملی در قطر سپری می شود و کی روش هم قادر به استفاده از این دستگاه خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید