دستگیری یک مرد راز دو قتل را آشکار کرد

شامگاه دوشنبه هفته جاری مردی که بسیار هراسان بود به پلیس یاسوج مراجعه کرد و خبر داد فردی قصد داشت او را به قتل برساند اما توانست از چنگ قاتل فرار کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مرد نجات‌یافته گفت: فردی را به‌عنوان مسافر دربستی سوار کردم. او قصد داشت به نقطه‌ای پرت و دورافتاده برود. در میانه راه به آن مرد مشکوک شدم و حدس زدم قصد سرقت دارد. وقتی این موضوع را فهمیدم، سعی کردم هرطور شده او را از ماشین پیاده و فرار کنم اما آن مرد ناگهان به من حمله کرد و با هم درگیر شدیم. او خیلی خشن بود و کاملا واضح بود که می‌خواهد من را به قتل برساند. هر طور که بود در برابرش مقاومت کردم و توانستم فرار کنم.

این شاکی مشخصات متهم ناشناس را به پلیس داد و بلافاصله تحقیقات ویژه‌ای در این‌باره آغاز شد. مأموران با اطلاعاتی که در اختیار داشتند و بررسی پرونده مجرمان سابقه‌دار فهمیدند مسافر دربستی مجرمی به نام نیما است که به تحمل زندان محکوم شده اما با سپردن وثیقه مرخصی گرفته و بعد از اتمام دوران مرخصی‌اش به زندان بازنگشته و فراری شده است.

به‌دست‌آمدن این اطلاعات سبب شد متهم در کوتاه‌ترین زمان ممکن دستگیر شود. این مرد وقتی در پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت، نه‌فقط  به تلاش برای کشتن شاکی اعتراف کرد، بلکه گفت دو نفر را هم به قتل رسانده و اجساد آنها را رها کرده است.

متهم که مدعی بود به‌دلیل اختلافات شخصی و مالی دست به این جنایات زده تا انتقامش را بگیرد، جزئیات دو قتل را توضیح داد و گفت: بعد از اینکه از زندان بیرون آمدم برای کشتن این افراد که به نوعی حقم را ضایع کرده بودند، نقشه کشیدم. در قتل اول همسرم هم همراهم بود. من با همسرم سراغ طعمه‌ام رفتم و پراید او را به مقصد روستای دره بیز کرایه کردم. چون مبلغ بالایی پیشنهاد داده بودم راننده قبول کرد. وقتی از شهر خارج شدیم و به محل خلوتی رسیدیم، فرصت را برای اجرای نقشه‌ام مناسب دیدم. با چاقویی که از قبل برداشته بودم به راننده حمله کردم و ضرباتی را به شکم و گردن او زدم. هرچند راننده سعی کرد در برابر من مقاومت کند اما در نهایت جان باخت. بعد از اینکه از مرگش مطمئن شدم جسد او را به یک دره پرتاب کردم و بعد با ماشین او به شهر برگشتیم.

نیما در ادامه بازجویی‌ها درباره دومین قتلی که مرتکب شده است، توضیح داد: برای اینکه بتوانم دومین نفر را بکشم خودم را مالک پراید مسروقه معرفی کردم و با طعمه‌ام وارد معامله شدم. او قبول کرد ماشین را از من بخرد. با او در ارتفاعات روستای قلات قرار گذاشتم. وقتی به محل قرار آمد یک لحظه از فرصت استفاده و او را از بالای کوه به پایین پرت کردم اما چون حدس می‌زدم شاید نمرده و هنوز زنده باشد، سراغش رفتم و با تخته‌سنگی بزرگ به سرش کوبیدم و از مرگ او مطمئن شدم. بعد از آن برای سومین قتل نقشه کشیدم اما راننده در برابرم مقاومت کرد و توانست فرار کند.

کارآگاهان بعد از شنیدن اظهارات این مرد به محل‌های رهاشدن اجساد رفتند و جنازه دو مقتول را پیدا کردند.

بنا بر این گزارش، متهم درحال‌حاضر در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد تا مشخص شود او قربانیان خود را چگونه انتخاب کرده و چه کینه‌ای از آنها به دل داشت.

در این حال، رئیس‌پلیس آگاهی استان کهگیلویه‌وبویراحمد، با توصیه به مردم اظهار کرد: مردم فریب افراد ناشناس را که با مبالغ وسوسه‌انگیز و هنگفت اقدام به کرایه دربست خودرو به سمت مناطق خارج از شهر می‌کنند، را نخورند و در هنگام معامله خودرو به اصالت و مدارک خودرو دقت داشته باشند و اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ بالش‌زر با بیان اینکه مقتولان و قاتل بومی استان کهگیلویه‌وبویراحمد هستند، تأکید کرد: پس از بررسی و تحقیقات پلیسی متعاقبا علت و انگیزه اصلی و زوایای مبهم در پرونده اعلام خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید