گزارش جی پلاس؛

لشگر عقرب ها به کمک ارتش آمریکا می آیند! + تصاویر

شاید در ابتدا شبیه به فیلم‌های علمی- تخیلی به نظر بیاید، ولی ارتش آمریکا قرار است لشکری از 3 هزار عقرب رباتیک را برای خنثی کردن مین به استخدام درآورد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس، ربات‌هایی که قرار است ارتش آمریکا از آنها استفاده کند، توسط Endeavor Robotics ساخته شده‌‌اند که یک شرکت پیشرو در توسعه و ساخت وسایل نقلیه بدون سرنشین به شمار می‌رود. این ربات عقرب یا Scorpion نام دارد و وزن آنها فقط 12 کیلوگرم است و به اندازه‌ای کوچک است که می‌توان آن را داخل یک کوله پشتی حمل کرد. این ربات‌ها پس از بیرون آمدن از کوله پشتی در کمتر از یک دقیقه روشن و آماده به کار می‌شوند و می‌توانند وظایف مختلفی از جمله خنثی کردن بمب را از طریق کنترل از راه دور انجام دهند.

شان بیلات، مدیرعامل شرکت Endeavor Robotics می‌گوید: ربات اسکورپیون زمانی که روی زمین قرار می‌گیرد، به راحتی روی زمین‌های ناهموار حرکت می‌کند از سراشیبی و سربالایی به آسانی بالا و پایین می‌رود و حتی درون آب هم حرکت می‌کند.

2750229

وی می‌افزاید: این ربات یک بازوی منحصر به‌فرد دارد که می‌تواند به طور مداوم بچرخد و هر چیزی که در نزدیکی‌اش قرار دارد را بگیرد. علاوه بر این، دوربین‌های متعددی که روی آن تعبیه شده‌اند به اپراتور امکان می‌دهد که علاوه بر دید 360 درجه، حتی در شب نیز قادر به مشاهده و تشخیص اشیای نزدیک باشد.

یکی از ویژگی‌های جالب توجه این ربات، معماری باز آن است. مثلا سربازان می‌توانند با استفاده از قطعات پرینت شده‌ سه‌بعدی، این ربات را به راحتی تعمیر کنند و در مدت زمان کوتاهی آن را به ماموریت‌ها بازگردانند.

704470

بیلات می‌گوید: اسکورپیون نیاز به یک اپراتور انسان دارد، ولی در عین حال قابلیت خودمختاری یا خودرانی نیز دارد. کنترل کننده‌های آن شامل یک سری کلیدهای از پیش تعیین شده است که با لمس این کلیدها ربات به طور خودکار آن کارهای پیش فرض را انجام می‌دهد. علاوه بر این، اگر ربات در طی عملیاتی ارتباطش با اپراتور را از دست بدهد، به صورت خودکار به آخرین محلی که سیگنال دریافت کرده بود، برمی‌گردد.

1000-Qubit-chip_2

شرکت سازنده قصد دارد قابلیت‌های خودکار بیشتری را به این ربات اضافه کند تا بتواند در میدان جنگ از عهده کارهای بیشتری بربیاید.

27296-40425-25524-34853-0-28048-22786-27977-170912-iPhoneX-l-l-l-l

دیدگاه تان را بنویسید