این ربات انسان نما از راه دور کنترل می شود+ عکس

یک شرکت خودروسازی ربات انسان نمایی در ابعاد واقعی ساخته که با کمک شبکه اینترنت «۵جی» و یک اپراتور انسانی از راه دور کنترل می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تویوتا از آخرین نسخه ربات انسان نمای T-HR۳۱ رونمایی کرده است. اپراتورهای انسانی در این شرکت توانسته اند به طور موفقیت آمیز یک ربات در اندازه واقعی انسان را از راه دور و به وسیله شبکه اینترنت ۵G کنترل کنند.

تویوتا امیدوار است در آینده سیستم های رباتیکی بسازد که می توانند همراه انسان ها در خانه و محیط های دیگر مانند موسسات خدمات درمانی، فعالیت کنند.

تویوتا این فناوری را هفته آتی نمایش می دهد. شرکت مذکور برای نخستین بار نسل سوم ربات های انسان نمای خود را سال گذشته رونمایی کرد.

ربات مذکور می تواند عملیات اپراتور انسانی را تقلید کند و به این ترتیب قادر است هر کاری مانند فشار دادن بادکنک بدون ترکاندن آن تا حفظ تعادل روی یک پا را انجام دهد.

به گفته تویوتا این سیستم به یک کنترل از راه دور به نام Master Maneuvering System مجهز است که از حسگرهای مختلف برای ارتباط مستقیم حرکات فیزیکی با ربات استفاده می کند.مبدعان ربات معتقدند این روند به افراد در خانه، بیمارستان یا حتی در فضا کمک می کند.

 سیستم کنترلMaster Maneuvering System در حقیقت یک صندلی بزرگ مجهز به بازوهای متحرک و حسگرهای مختلف است.

این ربات مجهز به ۲۹ ماژول موتور سروو است تا بتواند حرکات متمایز بخش های بدن را بسازد.

 

دیدگاه تان را بنویسید