پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

رئیس کمیسیون استراتژی دفاع ملی آمریکا مطرح کرد:

کاهش قدرت نظامی آمریکا

رئیس کمیسیون استراتژی دفاع ملی آمریکا می گوید آمریکایی ها می پندارند آمریکا برتری نظامی دارد اما امروز ایالات متحده با بحران روز افزون در دفاع ملی مواجه است.

به گزارش جماران؛ رئیس کمیسیون استراتژی دفاع ملی آمریکا می گوید بازیگران دولتی و غیر دولتی جدیدی در برابر ایالات متحده شکل گرفته اند اما قدرت نظامی این کشور در مواجهه با آنچه که او مشکل خواند رو به کاهش است.

اریک ادلمن روز سه شنبه با حضور در کمیته خدمات نظامی سنای آمریکا درباره اقدامات انجام شده در این کمیسیون توضیح داد.

وی افزود: آمریکایی ها می پندارند آمریکا برتری نظامی دارد اما امروز ایالات متحده با بحران روز افزون در دفاع ملی مواجه است. 

این دیپلمات آمریکایی که بیانیه مشترک با دریادار گری روفید را قرائت می کرد، چشم انداز استراتژیک آمریکا را در مقایسه با گروه های جهادی خشونت گرا، مشکل آفرینان تهاجمی منطقه ای و مشکلات با رژیم های اقتدارگرای بلند پرواز، بد شگون تر دانست.

ادلمن ادامه داد: مزایای نظامی سنتی آمریکا به دلیل استراتژی ها و افزایش توانایی های رقبا و خودپسندی ما به سرعت در حال فرسایش است. ایالات متحده باید توانایی های قدرت سخت خود را که از سیاست خارجی و زیست محیطی جهانی آن پشتیبانی می کند، بازیابد.

وی تاکید کرد: انجام این کار مستلزم هماهنگی سطح بالا، فوری و شتابان منابع مربوطه است تا کشور به سرعت به روز شود. این ها نتیجه گیری کمیسیون استراتژی دفاع ملی ایالات متحده است، یک نهاد فراحزبی که از کنگره در آن عضویت دارند و ما آن را هماهنگ کردیم.

هماهنگ کننده کمیسیون استراتژی دفاع ملی آمریکا اضافه کرد: گزارش ما روشن می سازد که کشور در حال از دست دادن توانایی خود برای دفاع از منافع حیاتی و حفظ محیط جهانی است که در آن آمریکا و کشورهای همفکر می توانند رشد کنند.

ادلمن با تاکید بر اینکه امروز توانایی بازدارندگی و دفاعی آمریکا با خطر مواجه است، مدعی «جاه طلبی های چین و روسیه برای هژمونی منطقه ای و نفوذ جهانی به واسطه ایجاد نیروهای متعهد نظامی با هدف خنثی سازی نقاط قوت ایالات متحده» شد.

وی در بخش دیگری از این بیانیه مشترک به ایران و کره شمالی هم اشاره کرد و آنها را تهدیداتی دانست که «بدتر از گذشته» شده اند. 

این دیپلمات آمریکایی دلیل این ادعا علیه ایران و کره شمالی را «توسعه سلاح های پیشرفته»و «استفاده خلاقانه از تاکتیک های نامتقارن» دانست و اضافه کرد: در بسیاری از مناطق خاکستری که نه جنگ و نه صلح است، بازیگران تجدید نظر طلب برگزیده می شوند.

ادلمن همچنین «خطرات ناشی از گروه های جهادی تندرو همچون داعش و القاعده» را «تکامل یافته و تشدید شده» توصیف کرد و افزود: آمریکا با رقابت ژئوپولیتیک نوین به سادگی مواجه نیست، بازیگران دولتی و غیر دولتی در مقابل ایالات متحده و جهان شکل می گیرند. با این وجود، آمریکا دفاع خود را تضعیف کرده است.

وی تصمیمات دو حزب در طی دهه گذشته را عامل این تضعیف برشمرد و ادامه داد: به ویژه تاثیرات قانون کنترل بودجه سال 2011 که هزینه دفاعی 794 میلیارد دلاری سال 2010 را در سال 2015 به 586 میلیارد دلار کاهش داد.

هماهنگ کننده کمیسیون استراتژی دفاع ملی آمریکا اضافه کرد: بر اساس فشارهای سیاسی، پنتاگون مجبور به گرفتن تصمیم های کوتاه مدت شد و به این صورت اندازه، آمادگی و توانایی های نیروهای مسلح در آینده کاهش یافت و آمریکا در مواجهه با مشکلات پیش رو، قدرت کمتری دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.