ژنرال جوزف دانفورد گفت که روسیه و چین به شدت در توانایی‌های خود برای مقابله با سلطه سنتی آمریکا در برخی کشورها، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنرانی خود در دانشگاه تافتس گفت: آمریکا طی 10-15 سال گذشته، پیوسته در حال از دست دادن برتری نظامی خود نسبت به همتایانش نظیر روسیه و چین بوده و باید اقداماتش را برای افزایش قابلیت بازدارندگی‌اش تشدید کند.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس گزارش منتشر شده در سایت وزارت دفاع آمریکا، ژنرال جوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک این کشور گفت، روسیه و چین به شدت در توانایی‌های خود برای مقابله با سلطه سنتی آمریکا در برخی کشورها، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی افزود: برای مثال روسیه می‌داند رابطه ترنس‌آتلانتیک به منظور عمل به تعهدات ناتو برای ما حیاتی است پس سیاست خود را بر پایه محدود کردن توانایی‌های آمریکا برای ورود به این منطقه و عملکرد آزادانه ما در عمل به تعهداتمان، می‌گذارد.

زمینه‌هایی که روسیه و چین بر آن‌ها تاکید دارند، جنگی الکترونیک، تکنولوژی‌های سایبری و موشک‌های بالستیکی هستند که با هدف جلوگیری از گسترش قدرت آمریکا در اروپا و حمایت آن از متحدانش است.

دانفورد ادامه داد: آنان در واقع دست به فعالیت‌هایی زده و از ظرفیت‌هایی بهره می‌گیرند که ممکن است ما را وارد جنگ کند. در سوی دیگر جهان، در دریای چین جنوبی نیز استثنایی وجود ندارد. من فکر می‌کنم ما در مبارزه جنجالی علیه روسیه، با موانع تاثیر گذاری مواجه هستیم و روش مقابله چین با مسائلی همچون دریای چین جنوبی و سامانه دفاع موشکی تاد در کره جنوبی را صراحتا می‌بینیم.

دانفورد با اشاره به اوضاع امنیتی و نظامی پیچیده پس از جنگ جهانی دوم گفت، هیچ موضوعی نباید به تنهایی بررسی شود، برای مثال اقدامات تروریستی در شرق آفریقا بر عملیات خاورمیانه و آسیا تاثیر می‌گذارد و "شبکه‌های مواد مخدر در آمریکای مرکزی و جنوبی می‌تواند برای انتقال افراد و یا تسلیحات به آمریکا، از جانب گروه‌های تروریستی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.