در گفت و گو با جی پلاس/ واکنش رئیس دپارتمان داوری به ادعای برانکو؛

آیا اشتباهات داوری به نفع سپاهان و علیه پرسپولیس است؟!

رئیس دپارتمان داوری نسبت به ادعای برانکو درباره اشتباهات داوری واکنش نشان داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ برانکو بعد از بازی با ذوب آهن عصبانی ترین برانکوی تمام سال های حضورش در ایران بود. او با اعتراض گسترده به داوران بازی‌های تیمش، اعلام کرد که اگر نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود، به طور رسمی اعلام کنند.

برانکو همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که با سابقه سال‌ها مربیگری و بازیگری، داوری را بهتر از داوران می‌فهمد و می‌تواند به آن‌ها این کار را یاد بدهد!

او با بیان اینکه فقط خواهان داوری منصفانه است و نمی‌خواهد داوران به نفع تیمش قضاوت کنند، گفت که راضی است بازی‌های تیمش همانند بازی‌های ذوب آهن و سپاهان قضاوت شود! این صحبت‌های او در آستانه بازی حساس با یاران قلعه‌نویی این شائبه را به وجود آورده که آیا برانکو به دنبال ایجاد جنگ روانی است؟

داوود رفعتی - رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ با بیان اینکه از هر گونه اعتراض رسمی به اشتباهات داوری استقبال می‌کند، اظهار کرد: بدنه داوری کشور جوان شده و بعضا اشتباهاتی رخ می‌دهد اما معتقدم اشتباهات نسبت به گذشته کمتر شده و یا تاثیرگذار نیستند که سرنوشت یک بازی را رقم بزنند.

او در پاسخ به این سوال که چه اقدامی را در قبال اعتراضات داوری انجام می‌دهند، گفت: ما بازی ها را بررسی می‌کنیم و عملکرد داوران را زیر نظر داریم. با این وجود اگر اعتراضی به صحنه و بازی خاصی باشد مجددا آن ها را بررسی می‌کنیم و به داوران نمره می‌دهیم. این نمرات هستند که در هفته‌های بعد موجب قضاوت کردن و یا نکردن یک داور می‌شود. سعی می‌کنیم از داورهایی استفاده کنیم که کمترین اشتباه را دارند و در صورت انجام اشتباه به دنبال رفع اشکال خود می‌روند.

رئیس دپارتمان داوری در واکنش به این که تیم‌های متضرر شده چطور به حق خود می‌رسند، تاکید کرد: تیمی نبوده که صرفا فقط متضرر شود. قبول داریم که سهم تیم‌ها از اشتباهات داوری متفاوت است اما اشتباه های تاثیرگذار، کم است؛ ضمن اینکه به قدری نیست که کاملا سرنوشت یک تیم در مسابقات را رقم بزند. البته به نظر من ۹۰ درصد داوری‌ها تا به این‌جای کار قابل قبول بوده و به طور میانگین تنها ۱۰ درصد اشتباه داوری در بازی‌های این فصل داشته‌ایم.

رفعتی درباره درخواست برانکو برای اینکه بازی‌های تیمش همچون بازی های سپاهان و ذوب آهن قضاوت شود، به جی پلاس گفت: سپاهان و ذوب آهن هم مانند تیم‌های دیگر هستند و بازی‌‌ آن ها هم نظیر دیگر بازی‌های لیگ قضاوت می‌شود. اشتباهات فراگیر است و این نیست که یک تیم خاص بخواهد سود ببرد. مثلا همین تیم سپاهان در دیدار با ماشین سازی از داوری متضرر شد، پس نباید به برخی شایعه ها و صحبت‌ها اشتباه توجه کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید