جی پلاس؛

پیام های بازرگانی جدید، شما را رصد می کنند!

تحلیلگران می‌گویند به زودی برخی شرکت‌ها با جاسوسی از تلویزیون‌ها می‌توانند بر اساس آنچه شما در این جعبه جادویی تماشا می‌کنید، تبلیغاتی را به خورد شما بدهند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس، یکی از این شرکت‌ها نیلسن (Nielsen) است که در واقع در زمینه اطلاعات و رده‌بندی تلویزیون فعالیت می‌کند و قرار است روی اطلاعات جمعیت شناختی نظیر سن و جنسیت مصرف کنندگان برای موثرتر کردن تبلیغات مطالعه کند.

پس از این بررسی‌ها، نیلسن آگهی‌های هدفمندی را میان برنامه‌های زنده تلویزیون‌های هوشمند ارایه خواهد داد که این آگهی‌ها جایگزین تبلیغات عمومی تلویزیون کابلی خواهد شد.

به گفته AdWeek، در حال حاضر این کار به عنوان یک طرح پایلوت در پنج بازار آمریکا از جمله نیویورک، لس‌آنجلس، سانفرانسیسکو، مینیاپولیس و تامپا اجرا خواهد شد. این برنامه با استفاده از فرآیندی است که در صنعت تبلیغات به «درج آگهی پویا» مشهور است.

این پروژه متکی به فناوری‌هایی است که برای تبلیغ آگهی‌های هدفمند، از تراشه‌ها در تلویزیون‌های هوشمند و نرم‌افزار تشخیص محتوا استفاده می کند. بر همین اساس نیز نیلسن با مدیاتک، شرکت سازنده تراشه قراردادی بسته است. مدیاتک شرکتی است که تراشه‌های نیمی از تلویزیون‌های هوشمند را در جهان ساخته است.

نیلسن همچنین از مزایای فناوری خودکار تشخیص محتوا بهره می‌برد که توسط شرکت Gracenote طراحی شده و نیلسن آن را در سال 2017 خریداری کرد.

به گزارش جی پلاس؛ فناوری تشخیص محتوا شامل الگوریتم‌هایی است که تبلیغات تلویزیونی را آنالیز و شناسایی می‌کند. زمانی که این الگوریتم آگهی‌‌ای را در حال پخش تشخیص می‌دهد، آن را با تبلیغی که بر اساس بررسی‌های جمعیت شناختی خود انتخاب کرده، جایگزین می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید