شکست سنگین بسکتبالیست‌های ایران و صعود استرالیا به جام جهانی

تیم ملی بسکتبال استرالیا با پیروزی مقابل ایران در ملبورن، بلیت مستقیم جام جهانی ۲۰۱۹ را به دست آورد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ تیم‌های ملی بسکتبال ایران و استرالیا از ساعت ۱۲:۰۵ رقابت خود را برای صعود مستقیم به جام جهانی ۲۰۱۹ آغاز کردند. تیم ملی ایران با ترکیب آرن داودی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، محمد حسن زاده و میثم میرزایی بازی را شروع کرد.

ملی پوشان ایران در پنج دقیقه ابتدایی با تمرکز بالایی بازی کردند و رقابت دو تیم پایاپی پیش رفت. تا این دقیقه دو تیم ۸-۸ مساوی بودند؛ اما پس از آن تا چند دقیقه تیم ایران، راه رسیدن به سبد استرالیا را گم کرد و ۲۲ بر ۸ عقب افتاد.

محمد جمشیدی در دقیقه آخر کوارتر بالاخره با یک پرتاب سه امتیازی، تیم را از این روند خارج کرد. جمشیدی و یخچالی بازیکنان شهرکردی تیم ملی در ثانیه‌های باقیمانده کوارتر نخست در مجموع پنج امتیاز دیگر به دست آوردند و این کوارتر با نتیجه ۲۴ بر ۱۶ به نفع استرالیا تمام شد.

پایان کار ایران از همان نیمه نخست

در شروع کوارتر دوم، شوت‌های بازیکنان ایران در سبد جای نمی‌گرفت و استرالیا هم در دقایق نخست کوارتر کم امتیاز بود. روزبه ارغوان هم در زیر سبد مقابل بازیکنان بلندقامت استرالیا ناکام بود و جای خالی حامد حدادی بیشتر در این بازی به چشم می‌آمد. همچنین کم تجربگی بازیکنانی مثل نوید رضایی فر هم در این دقایق، باعث از دست رفتن چند موقعیت بدون دفاع شد. به این ترتیب استرالیایی‌ها بار دیگر در میانه‌های کوارتر، اختلاف را از ده امتیاز گذراندند.

اوضاع تا پایان نیمه نخست بهتر نشد و ایران این نیمه را با نتیجه ۴۳ بر ۲۴ به استرالیا واگذار کرد. کوارتر سوم هم با اختلاف بیشتری پیش رفت و استرالیا در این کوارتر با نتیجه ۲۱ بر ۱۰ برنده شد تا اختلاف دو تیم به ۳۰ امتیاز برسد.

بازیکنان ایران علاوه بر اینکه از نظر ریباند و زیر حلقه بسیار ضعیفتر استرالیا عمل کردند، در پرتاب‌های خود دقت کافی نداشتند و شانس‌های زیادی را از دست دادند تا اختلاف دو تیم در کوارتر چهارم به ۳۰ امتیاز نزدیک شود.

ایران البته در کوارتر چهارم با نتیجه ۱۳ بر ۱۲ برنده شد؛ اما مجموع بازی را با نتیجه ۷۶ بر ۴۷ واگذار کرد.

استرالیا با این نتیجه صعود خود را به جام جهانی قطعی کرد. تیم ملی بسکتبال ایران هم بعد از این بازی تا ساعاتی دیگر راهی فیلیپین می‌شود تا دوازدهم آذر با این تیم در مانیل روبرو شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید