در گفت و گو با جی پلاس؛

داریوش یزدانی: دو بازیکن عامل نبردن ونزوئلا بودند/ قهرمان آسیا شویم، مردم کی روش را نگه می‌دارند

هافبک ملی پوش سابق استقلال و تیم ملی گفت: تصور می‌کنم کی روش خوب می‌داند در صورت ناکامی در کسب قهرمانی جام ملت‌های آسیا باید از ایران برود و اگر کی روش قهرمان آسیا شود، مردم او را نگه می دارند.

لینک کوتاه کپی شد

داریوش یزدانی در گفت و گو با جی پلاس؛ با بیان اینکه سبک و سیاق بازی های تیم ملی نسبت به گذشته تغییر کرده است، اظهار کرد: تیم ایران در جام ملت های آسیا 2015 به سبک جام جهانی 2014 بازی کرد و همه شاهد بودند که برابر تیم هایی مانند قطر، بحرین و امارات دچار مشکلاتی شدیم. اما امروز مشاهده می کنیم تیم ملی سبک و سیاق بازی خود را نسبت به جام جهانی 2014 تغییر داده است. تیم ما برابر حریفانش در جام ملت‌های آسیا تهاجمی‌تر بازی خواهد کرد.

** اگر قهرمان آسیا شویم مردم کی روش را نگه می دارند

بازیکن سابق تیم ملی با اشاره به انسجام خط دفاعی تیم ملی در بازی های رسمی افزود: مشکل تیم ملی این است که نمی تواند همانند دفاع، حمله کند. در واقع بین خط دفاع و حمله تیم ملی بالانس وجود ندارد.

او قهرمانی در جام ملت های آسیا را تضمین تمدید قرارداد کی روش عنوان کرد و ادامه داد: تصور می‌کنم کی روش خوب می‌داند در صورت ناکامی در کسب قهرمانی جام ملت‌های آسیا باید از ایران برود. البته اگر با تیم ایران قهرمان آسیا شود، مردم او را نگه می دارند.

** وقتی مقابل پرتغال می توانیم هجومی بازی کنیم چرا در آسیا نتوانیم؟!

یزدانی به کیفیت بالای بازیکنان تیم ملی در بخش هجومی اشاره کرد و یادآور شد: بازیکنان تکنیکی و خوبی در تیم ملی بازی می کنند که در اجرای تاکتیک های هجومی موثر عمل می کنند. باید انسجام لازم را در خط حمله به وجود آورد. ذهنیت بازیکنان هنوز عوض نشده است؛ زمانی که بازیکنان ما در ۲۰ دقیقه پایانی بازی با پرتغال در جام جهانی از لاک دفاعی بیرون آمدند، فوتبال تماشاگرپسندی را دیدیم. تیمی که می‌تواند مقابل پرتغال به این شکل بازی کند، بی شک با تغییری در تفکراتش، می‌تواند برابر تیم‌های آسیایی هم در فاز تهاجمی نمایش خوبی داشته باشد.

** رنکینگ فیفا فایده ای برای تیم ملی ندارد

بازیکن سابق استقلال و تیم ملی که در جام جهانی 1998 فرانسه حضور داشت، با اشاره به بی فایده بودن رنکینگ ایران در رده بندی فیفا نسبت به قهرمانی در آسیا، به جی پلاس گفت: اگر من یک روز سرمربی تیم ملی بودم ترجیح می‌دادم جایگاهمان رتبه ۲۰۰ دنیا باشد، اما قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم. جایگاه تیم ملی ایران در رنکینگ فیفا چیزی به ما نداده است. برای اثبات قدرتمان در فوتبال آسیا باید در جام ملت‌ها قهرمان شویم و بازیکنان تیم ملی ایران هم این توانایی را دارند.

** عابدزاده و رضائیان عامل نبردن ونزوئلا بودند

وی عابدزاده و رضاییان را دلیل تساوی تیم ملی ایران مقابل ونزوئلا دانست و تصریح کرد: بازی ونزوئلا مقابل ژاپن را تماشا کردم. ایران به نسبت ژاپن عملکرد بهتری مقابل ونزوئلا داشت و اگر اشتباه امیر عابدزاده و رامین رضائیان نبود، می‌توانستیم حریف را شکست دهیم. دروازه بان ما می‌توانست به جای دستانش از پا برای دفع توپ ضربه ماچیس استفاده کند. از طرفی رامین رضائیان همان اندازه که در فاز تهاجمی خوب عمل می‌کند در کار‌های دفاعی چنین توانایی ندارد.

** تیم خوبی داریم و این دستاورد حضور کی روش است

یزدانی خلاقیت را مهم ترین دستارودهای فوتبال ایران در زمان حضور کی روش عنوان کرد و افزود: اکثر موفقیت های ما در تاریخ فوتبال روی خلاقیت بازیکنان به وجود آمده است. کمتر پیش آمده روی کارهای تیمی به موفقیت برسیم. اکنون بازیکنان خلاق و در عین حال تیم خوبی داریم و این دستاورد کی روش است. البته تمرکز کی روش از زمان حضورش در تیم ملی به ترمیم ساختار دفاعی معطوف شده و تا حدی از بخش تهاجمی غفلت کرده است. هرچند در بازی با ونزوئلا مقداری شانس و اقبال با هر دو تیم یار بود اما تیم ایران را در این دیدار امیدوار کننده دیدم.

** استرالیا، ژاپن و کره جنوبی در خلق موقعیت بهتر از ما هستند

یزدانی در پایان درباره شانس ایران برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا 2019 به جی پلاس گفت: تیم‌هایی مانند استرالیا، کره جنوبی و ژاپن پس از جام جهانی پوست انداخته اند به شکلی که کره به راحتی ۴ گل به ازبکستان می‌زند و استرالیا هم در روزی که می‌توانست ۱۵ بار دروازه لبنان را باز کند با نتیجه ۳ بر صفر حریفش را شکست داد. نقطه ضعف ما این است که نسبت به این حریفان در خلق موقعیت گل توانمند نیستیم. امیدوارم تیم ملی بتواند بهترین عملکرد خود را در جام ملت های آسیا داشته باشد و آرزو می کنیم بهترین نتیجه هم برای ما رقم بخورد.

دیدگاه تان را بنویسید