دانشگاه شهید بهشتی 270 دانشجوی خارجی دارد

رئیس مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه شهید بهشتی گفت: این دانشگاه 270 دانشجوی خارجی دارد که اغلب آنان زبان فارسی را در این مرکز فرا گرفته اند و سپس در رشته های فنی و مهندسی و پزشکی ادامه تحصیل داده اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ابوالقاسم اسماعیل پور روز پنج شنبه افزود: شمار زیادی از دانشجویان خارجی که زبان فارسی را در مرکز آموزش شهید بهشتی فراگرفته اند، به رشته پزشکی تمایل نشان داده اند.
وی، ارزان بودن هزینه های آموزش پزشکی در ایران و تخصص بالای پزشکان ایرانی را از دلایل علاقه دانشجویان

خارجی به تحصیل در ایران دانست و گفت: اینک مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه شهید بهشتی بیش از 100 دانشجو دارد.

مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه های شهید بهشتی، فردوسی مشهد و شیراز راه اندازی شده و مدرک این مراکز مورد تایید وزارت علوم است.
دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در دانشگاه های ایران را دارند، باید نمره قبولی را در آزمون مهارتی زبان فارسی کسب کنند.

آموزش زبان فارسی به زبان ساده برای فارسی آموزان خارجی، استانداردسازی آزمون‌های زبان فارسی، آموزش مجازی زبان فارسی و ایران شناسی، حوزه های فعالیت این مرکز است.
رئیس مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی گفت: ایران یک آزمون استاندارد آموزش زبان فارسی مانند آنچه که اینک سایر زبان های زنده دنیا برای تعیین سطح مهارت برگزار می کنند، به نام «سامفا» تدوین کرده است.
وی با اشاره به اینکه زبان های مختلف دنیا مانند انگلیسی، آلمانی، روسی، ترکی و فرانسوی، آزمون هایی برای تعیین سطح برگزار می کنند، افزود: در سال های اخیر مرکز آموزش شهید بهشتی به دنبال مبانی واحد آموزشی است.

وی گفت: نمی خواهیم بگوییم همه استادان یک مدل تدریس کنند. مرکز شیراز، مشهد و تهران، هر کدام شیوه تدریس خود را دارند، اما رسیدن به اصول واحد که مطابق موازین و منطبق با تکنولوژی جدید آموزش باشد، ضروری است .

به گفته وی، آزمون های زبان فارسی نیز باید در تمامی مراکز، دارای یک استاندارد مشخص باشد. مانند آزمون انگلیسی تافل که در هر کشوری برگزار شود، برپایه یک استاندارد است.

مرکز آزمون زبان فارسی شهید بهشتی به طور رسمی از سال 1394 با مجوز وزارت علوم شروع به کار کرد. 
این مرکز با 15 دانشجوی خارجی کار خود را آغاز کرد و شمار دانشجویان ترم دوم آن به 30 تن رسید و اینک بیش از 100 دانشجو در این مرکز مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه این مرکز علاوه بر آموزش زبان فارسی دوره های کوتاه مدت ایران شناسی برای دانشجویان خارجی برگزار می کند که برخی از این دوره ها به زبان انگلیسی نیز برگزار می شود، افزود: دانشجویان در مدت یک یا دو ماه می توانند در مرکز آموزش شهید بهشتی با ایران و زبان فارسی آشنا شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید