یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: افتخار می‌کنیم آزادی آنقدر ریشه دوانده که بزرگترین مخالفان آزادی از آزادی سخن می‌گویند.

به گزارش جماران ، محمدرضا خاتمی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آزادی را آرمان اصلی اصلاح‌طلبان خواند و تاکید کرد: در سایه آزادی توسعه و پیشرفت اتفاق می‌افتد.

او خاطرنشان کرد: صحبت از آزادی به این معنا نیست که دانشجویان فقط شعار بدهند بلکه این مفهوم است که سایه امنیتی از سر دانشگاه برداشته شود و اگر دانشجو آزاد نباشد و حق انتقاد نداشته باشد، پیشرفت کشور امکانپذیر نیست به همین دلیل اصلاحات با آزادی و توسعه و پیشرفت با جان و دل مردم گره خورده و امروز تمام ملت ما به دنبال اصلاحات هستند و نفوذ کلمه آنقدر زیاد شده که افرادی که به دنبال گازانبر و لوله کردن بودند امروز از آزادی می‌گویند و افرادی که هیچ سابقه اجرایی ندارند از آزادی سخن می‌گویند . افتخار می‌کنیم آزادی آنقدر ریشه دوانده که بزرگترین مخالفان آزادی از آزادی سخن می‌گویند.

خاتمی با تاکید بر اینکه با حول و قوه الهی بار دیگر آقای روحانی را انتخاب خواهیم کرد، تاکید کرد: در بسیاری کشورها بین نامزدها چند درصد اختلاف وجود دارد اما در ایران انتخاب بین دو راه کاملاً متفاوت است، هرچند ما مطالبات زیادی از دولت روحانی داریم که در ۲۹ اردیبهشت عنوان خواهیم کرد. حق سازمان‌دهی تشکل‌ها و سندیکاها و پایبند بودن به حقوق ملت از جمله خواسته‌های ما اصلاح‌طلبان است.

رضا خاتمی تاکید کرد: من به پیروزی آقای روحانی اطمینان دارم اما ما رییس‌جمهوری می‌خواهیم که با رای بالایی انتخاب شود تا بتواند مقابل آنهایی که چوب لای چرخ دولت می‌گذارند مقاومت کند.

او با اشاره به اینکه بعد از سال ۸۸ هیچ کس فکر نمی‌کرد جنبش اصلاحات دوباره بلند شود، گفت: ما کار خود را شروع کردیم و حماسه سال ۹۲ را آفریدیم.

خاتمی خطاب به افرادی که نمی‌خواهند رای دهند، گفت: شما باید برای ایران و برای ملت ایران به انتخابات بیایید و سرنوشت کشورهایی که دچار معضلات جنگ شده‌اند را ببینید.

او تاکید کرد: رای در انتخابات در واقع انتخاب قرائت رحمانی از دین و رای به افرادی است که منافع ملی ایران را به منافع ملی سایر کشورهای دنیا ترجیح می‌دهند.

خاتمی از مردم خواست با مقایسه برش ۸ ساله‌ دولت خاتمی و برش ۸ ساله دولت احمدی‌نژاد تفاوت‌ها را درک کنند و برای آینده ایران در انتخابات حضور پیدا کنند تا رای مردم جلوی کارشکنی‌های علیه دولت را بگیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.