گزارش جی پلاس؛

بازار داغ کری خوانی قرمز و آبی بعد از فینال آسیا/ تساوی هشتگی پرسپولیس و استقلال در اینستاگرام

صعود پرسپولیس به فینال آسیا و نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان باعث تشدید کری خوانی هواداران قرمز و آبی در فضای مجازی شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ رسیدن قرمزهای پایتخت به فینال آسیا و نایب قهرمانی در این رقابت‌ ها یک بار دیگر فضای کری خوانی هواداران قرمز و آبی را داغ کرد. خوشحالی و پست های مکرر قرمزهای پایتخت پیش از فینال و حتی قبل از بازی تهران که هنوز امیدشان برای قهرمانی زنده بود، پس از ناکامی در مسابقه پایانی با واکنش هواداران استقلال ادامه پیدا کرد و پس از آن هم با کری‌خوانی های متعدد ادامه دارد.

هواداران پرسپولیس که از فینالیست شدن تیم‌شان در آسیا خوشحال بودند، حذف استقلال در مرحله حذفی و شرایط نه چندان خوبشان در لیگ و جام حذفی را به رخ آنها می‌کشیدند و استقلالی‌ها هم اکنون عدم گلزنی پرسپولیس در فینال و بیش از آن دو قهرمانی شان در رقابت‌های آسیایی را.

WhatsApp Image 2018-11-12 at 12.43.28 PM (1)

  • دو قهرمانی پر حرف و حدیث

یکی از بخش‌های اصلی کل کل مجازی قرمز و آبی به دو قهرمانی استقلال در باشگاه‌های آسیا مربوط می‌شود. دو جام که امسال به دلیل فینالیست شدن پرسپولیس بیش از گذشته به آن پراخته شد و مورد بررسی قرار گرفت.

بسیاری از هواداران پرسپولیس با اشاره به سطح پایین مسابقات در آن ادوار و تعداد پایین شرکت کنندگان و همین طور برگزار شدن مرحله پایانی در تهران، این قهرمانی ها را فاقد ارزش های امروز برای قهرمانی در آسیا می دانند.

WhatsApp Image 2018-11-12 at 1.03.04 PM

تیم استقلال در سال های 1970 و 1990 قهرمان باشگاه های آسیا شده. در دوره اول که تنها هفت تیم شرکت کرده بودند، چهار تیم برتر در تهران به رقابت پرداختند که در نهایت تیم استقلال با پیروزی یک بر صفر در فینال قهرمان شد. در قهرمانی دوم هم اگر چه تعداد تیم‌ها حدودا سه برابر شده بود اما بازهم استقبال کمتری از سوی تیم‌های شرق آسیا صورت گرفت و این بار هم چهار تیم نهایی در بنگلادش به مصاف هم رفتند که استقلال با گل های صمد مرفاوی و رضا حسن زاده لیائونینگ چین را از پیش رو برداشت و قهرمان شد.

حقیقت واضح و آشکار این ماجرا، رشد چشمگیر و عجیب و غریب رقابت‌های باشگاهی در قاره آسیاست که از اوایل قرن جدید میلادی با ادغام جام باشگاه‌های آسیا و جام در جام آسیا آغاز شد. لیگ قهرمانان آسیا در حال حاضر  با 32 تیم برگزار می شود و قطعا سطح بالاتری دارد اما به هر ترتیب دلیل بر این نمی شود که قهرمانی های استقلال در دوره های گذشته نادیده گرفته شده و کم ارزش نشان داده شود. آن دو قهرمانی گر چه در فرم امروزیِ لیگ قهرمانان آسیا نبوده و قطعا بسیار آسان تر از قهرمانی های امروزی به دست آمده اما به هر ترتیب قهرمانی در آسیا و قابل احترام است.

  • ایران در لیگ قهرمانان قهرمان ندارد

قهرمانی های استقلال در جام باشگاه‌های آسیا سرجایش قرار دارد. همان طور که تنها قهرمانی پرسپولیس در جام در جام آسیا جزء افتخارات این تیم به حساب می آید. با این حال کنفدراسیون آسیا بارها اعلام کرده  که ایران قهرمانی در لیگ قهرمانان ندارد و تنها آمار مربوط به این رقابت ها را به حساب می آورد.

  • تساوی هشتگی!

یکی از نکات جالب در اینستاگرام، برابر بودن حدودی هشتگ های #استقلال و #پرسپولیس است. اگرچه همواره هواداران پرسپولیس در نظر سنجی ها تعداد بیشتری از هواداران آبی های پایتخت دارند اما در این شبکه مجازی، تعداد هشتگ های دو تیم برابر و رقمی بیش از 1.8 میلیون را نشان می دهد. اتفاق جالبی که نشان از کل کل پایاپای هواداران این دو تیم دارد.

  • کری خوانی قرمز و آبی؛ خوب یا بد؟

زنده شدن کری خوانی هواداران این دو باشگاه اگر به بی احترامی و درگیری کلامی نکشد، اتفاق خوب و جذابی برای فوتبال ایران است و می تواند نشان دهنده شرایط خوب حداقل یکی از این دو تیم باشد. شرایطی که باعث می شود تیم رقیب هم تلاش بیشتری برای بهتر شدن اوضاع خود داشته باشد و آنجاست که سود اصلی به جیب فوتبال ایران می رود.

به گزارش جی پلاس؛ حضور پرسپولیس در فینال آسیا و آمدن رئیس فیفا و رئیس AFC به تهران، می تواند فوتبال ایران را به وضعیت بهتری برساند و  شخصیت بیشتری به آن ببخشد. کما اینکه آبی های پایتخت هم قطعا تلاش مضاعفی برای رسیدن به رقیب دیرینه شان خواهند داشت. تاریخ ثابت کرده هرچه رقابت و جدال ناتمام این دو قدرت سنتی فوتبال ایران داغ تر باشد، رشد فوتبال ایران را در پی دارد و به پویایی لیگ ایران کمک می کند. دیده شدن بازیکنان ایران در لیگ قهرمانان و بازتاب حضور قدرتمند آن ها در این مسابقات هم آثار مثبت خودش را دارد که در نهایت همگی به سود فوتبال ملی است. جایی که دیگر قرمز و آبی و سبز و زرد همگی رنگ می بازد و پیراهن سفید تیم ملی است که همه آرزوی موفقیتش را در میدان های نظیر همین جام ملت های پیش رو در سر دارند.

دیدگاه تان را بنویسید