مسابقات جهانی کاراته-اسپانیا؛

شوک به کاراته ایران در سرزمین ماتادورها؛ مهدی زاده حذف شد

امیرمهدی زاده نماینده وزن 60- کیلوگرم تیم ملی کاراته مردان با شکست مقابل نماینده مراکش از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش جی پلاس، بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی کاراته از صبح روزگذشته(سه شنبه) به میزبانی شهر مادرید و با حضور ۱۱۱۷ کاراته کا از ۱۴۰ کشور به میزبانی اسپانیا در سالن «ویزینک» آغاز شده است. امروز(چهارشنبه)در دومین روز از پیکارهای جهانی اسپانیا 6 کاراته‌کا کشورمان در بخش کومیته به میدان می‌روند. بهمن عسگری در وزن 75- کیلوگرم، رزیتا علیپور در وزن 61- کیلوگرم، هامون درفشی پور در وزن 67- کیلوگرم، فاطمه چالاکی در وزن 55- کیلوگرم، امیر مهدی زاده در وزن 60- کیلوگرم و سارا بهمنیار در وزن 50- کیلوگرم به ترتیب به مصاف حریفان خود می روند.

دومین روز از مسابقات جهانی اسپانیا در حالی پیگیری می‌شود که امیرمهدی زاده نماینده وزن 60- کیلوگرم تیم ملی مردان در چارچوب رقابت‌های جهانی کاراته در نخستین مبارزه به مصاف "دیوید پایارس" از پاناما رفت و این دیدار با نتیجه 5 بر 4 به سود مهدی زاده به پایان رسید. وی در دومین مبارزه خود به مصاف "آرای صمدان" از ترکیه رفت و این دیدار نیز با نتیجه یک بر صفر به سود کاراته‌کای کشورمان به پایان رسید. حریف ترکیه‌ای مهدی زاده ۳ طلای امیدهای اروپا و طلا و برنز امیدهای جهان را در پرونده اش دارد. مهدی زاده در سومین گام به مصاف "عبدسلام آمکناسی" از مراکش رفت و این دیدار با نتیجه 4 بر 9 به سود نماینده مراکش به پایان رسید. طلای مسابقات قهرمانی آفریقا در کارنامه این کاراته کا مراکشی دیده می شود. با شکست "عبدسلام آمکناسی" امیر مهدی زاده از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مهدی زاده مدال طلای پاریس ۲۰۱۲، مدال برنز آلمان ۲۰۱۴ و مدال طلا اتریش ۲۰۱۶ را در کارنامه خود دارد.

در ادامه رقابت‌های دومین روز، فاطمه چالاکی نماینده وزن ۵۵- کیلوگرم دور نخست برابر "ایرنا شاریخینا" از بلاروس ۵ بر صفر باخت. در ادامه رقابت‌های این وزن با شکست ایرینا شاریخینا از بلاروس, چالاکی از ادامه رقابت‌ها بازماند. رزیتا علیپور  نماینده کاراته ایران در وزن ۶۱- کیلوگرم کار خود را با برتری ۶ بر یک مقابل «فریدا آبیوآ» از آذربایجان آغاز کرد و در ادامه ۳ بر یک «نلی دی وس» از بلژیک، ۲ بر یک «بارنو میرزایوا» از ازبکستان و یک بر صفر «آنجلا زاگومی» از دانمارک را شکست داد و در ادامه ۳ بر صفر نتیجه را به « ژائویان ین» از چین واگذار کرد و رو به گروه شانس مجدد رفت. 

در بخش مردان نیز بهمن عسگری نماینده وزن ۷۵- کیلوگرم در دور نخست "ویلیام انگمن" از سوئد را ۳ بر یک شکست داد و در ادامه برابر "لی فالی" از پین صاحب برتری ۸ بر صفر شد. عسگری در سومین مبارزه خود با نتیجه 2بر یک "یرمکآینازورف" قهرمان آسیا از قزاقستان را شکست داد. در ادامه این رقابت‌ها عسگری موفق شد نماینده سنگال را با نتیجه  ۳ بر یک شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.

دارنده نشان طلای بازی‌های آسیایی در این مرحله به دیدار "کن نیشی مورا" از ژاپن رفت و در حالی که یک پیروزی و یک شکست را برابر او در لیگ های جهانی تجربه کرده بود، در پایان این مبارزه حساس با رای داوران برنده و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عسگری در مرحله نیمه نهایی به دیدار "بسلان میزوف" از روسیه رفت و با برتری ۲ بر صفر راهی مبارزه پایانی شد. عسگری روز شنبه در فینال برای طلا مبارزه خواهد کرد.

هامون درفشی پور در وزن ۶۷- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، کار خود را با برتری یک بر صفر مقابل "ریان اونیل" از کانادا آغاز کرد و سپس با رای داوران در "آلبرتو گالوز" از پاناما، "دیوید کوهن" از آلمان و ۲ بر یک "رافیض حسنوف" از آذربایجان را از پیش رو برداشت. هامون در مبارزه نیمه نهایی به مصاف "استوین داکوستا" از فرانسه رفت و در نهایت ۲ بر صفر بازنده شد و به دیدار رده بندی رفت. وی صبح شنبه برای کسب مدال برنز به روی تاتامی می رود. 

لازم به یادآوری است، روز گذشته(سه شنبه) سجاد گنج زاده نماینده وزن ۸۴+ کیلوگرم کاراته مردان با شکست حریفان خود برای سومین بار به فینال مسابقات جهانی راه یافت. ذبیح الله پورشیب وزن ۸۴- کیلوگرم نیز در جدول شانس مجدد با شکست "عبدالاحد سیسه" از سنگال قرار گرفت و با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید و به دیدار رده بندی راه یافت.
کاپیتان باید شنبه برای کسب مدال برنز به مصاف "دانیر یولداشوف از قزاقستان" خواهد رفت.

در بخش بانوان نیز حمیده عباسعلی و پگاه زنگنه در کومیته انفرادی مقابل حریفان خود شکست خوردند و از گردونه رقابت‌ها حذف شدند. در بخش کاتای انفرادی نیز ابوالفضل شهرجردی و فاطمه صادقی از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید