حرف های سرمربی استقلال پس از حذف از جام حذفی؛

شفر : موقعیت های زیادی داشتیم که از دست دادیم/ برخی بازیکنان حاضر نشدند پنالتی بزنند!

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: روی هر دو گل سایپا اشتباه داشتیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، وینفرد شفر پس از حذف استقلال از جام حذفی با شکست مقابل سایپا در ضربات پنالتی اظهار داشت: به تیم سایپا برای صعود آنها به مرحله بعدی تبریک می‌گویم. ما در نیمه اول خوب بازی کردیم، اما زمانی که 10 مقابل 11 شدیم و تیم حریف 10 نفره شد، ما تمرکز لازم را نداشتیم و عصبی بودیم. روی ضربات ایستگاهی خوب نبودیم و وقتی گل اول را خوردیم، به نظرم می‌توانستیم بهتر عمل کنیم و به خصوص روی یک به یک باید بهتر عمل می‌شد. روی گل دوم هم به نظرم خوب یارگیری نشده بود و به مسائلی که گوشزد کرده بودیم دقت نشد. ما باید این بازی را فراموش کنیم و خودمان را آماده لیگ کنیم، چرا که بازیکنان هم اکنون در رختکن خیلی ناراحت بودند، اما ما باید این بازی را فراموش کنیم و به فکر سازماندهی بهتر برای لیگ باشیم. زندگی به پایان نرسیده، باید به فکر لیگ باشیم و اینکه چه تغییراتی باید داشته باشیم.

بازیکنان سایپا خودشان را به بازیکنان ما می‌زدند تا خطا بگیرند
«استقلال در خط دفاعی اشتباهات زیادی داشت که خطاهای متعددی روی بازیکنان حریف صورت گرفت و تیم سایپا در خط دفاعی به خوبی پرس نمی‌شد که توپ‌ها به سادگی به بازیکنان حریف می‌رسید. چنین اتفاقی به دلیل بی‌برنامگی تیم بود یا بی تجربگی بازیکنان؟»، وی در پاسخ به این سؤال گفت: سؤال شما بسیار خوب بود. توپ‌های بلندی که برای بازیکن شماره 26 سایپا ارسال می‌کردند، آنها ضربه سر را می‌زدند و توپی که بین خط هافبک و دفاع ما می‌افتاد، به آنها می‌رسید. ما قبل از بازی در رختکن و بین دو نیمه با آنها صحبت می‌کردیم. در بازی با سپاهان هم درباره بازیکن شماره 88 آنها همین صحبت‌ها را کرده بودیم. به بازیکنان گفته بودم که خیلی خطا نکنند، چون بازیکنان آنها خودشان را به بازیکنان ما می‌زدند تا خطا بگیرند. بعضی مواقع دانشگر زود روی توپ می‌آمد و ما گاهی حتی در جلو بردن توپ هم خوب نبودیم و عجله می‌کردیم. در حالی که می‌توانستیم چند پاس عرضی بدهیم تا بهتر عمل کنیم، اما این کار را انجام نمی‌دادیم.

موقعیت‌های زیادی داشتیم اما آنها را از دست دادیم
وی افزود: بازیکنان باید تفکر حرفه‌ای داشته باشند و با خونسردی و آرامش بازی کنند. ما موقعیت‌های زیادی داشتیم اما آنها را از دست دادیم و در برگشت، خطا می‌کردیم. هر چه از بازی می‌گذشت، بازیکنان ما بیشتر عصبی می‌شدند و این به سود سایپا بود. از طرفی وقتی سمت چپ حمله می‌کردیم و بسته بود، ما باید بازی را عوض می‌کردیم، اما این کار طولانی می‌شد. بازیکنان باید باهوش‌تر و با آرامش بیشتر در این دقایق بازی کنند و بتوانند پاس خوب بدهند. فشار برای برد ما را عصبی کرد و این صحبت درست است که خطاهای زیاد بچه‌گانه به تیم حریف دادیم و باید برای دیدارهای بعدی بهتر و بهتر شویم.

اینکه می‌گویند باید همه بازی‌ها را ببریم به تیم فشار می‌آورد
«در 13 بازی این فصل در لیگ قهرمانان آسیا، لیگ و جام حذفی همیشه به کار کردن بیشتر در تمرینات برای بهتر شدن صحبت کردید، اما این اتفاق رخ نداده و استقلال نتیجه لازم را نمی‌گیرد که باعث شده هواداران علیه بازیکنان شعار دهند و آیا در تمرینات شرایطی وجود دارد که استقلال خوب بازی نمی‌کند؟»، شفر در پاسخ به این سؤال از خبرنگار تسنیم تصریح کرد: نمی‌شود من چیزی را که بارها و بارها در هفته‌های اخیر تکرار کردم، دوباره تکرار کنم. خیلی از بازیکنان تیم ما بازیکن جدید هستند و وقتی همه می‌گویند باید همه بازی‌ها را ببریم، این فشار را روی بازیکنان مضاعف می‌کند. خیلی از بازیکنان ما هنوز به شرایط بازی در این تیم عادت نکرده‌اند و بازیکنانی مانند تبریزی، باقری و گرو نیاز به زمان بیشتری دارند. به طور مثال بازیکنی مانند تیام که نیم‌فصل، فصل گذشته به ما اضافه شد. زمانی به تیم آمد که آماده بودیم و به همین دلیل موفق بود. وقتی مقابل تیم 10 نفره بازی می‌کردیم و همه انتظار برد دارند، کار سخت‌تر هم می‌شود.

این مربی آلمانی افزود: وقتی شما با یک تیم 10 نفره بازی می‌کنید همه انتظار برد دارند و این یک فشار زیاد روی بازیکنان می‌آورد. من هفته گذشته بازی بایرن مونیخ را می‌دیدیم که به سختی توانست حریف خود را شکست دهد. سایپا هم امروز 10 نفره بود و اگر به ما می‌باخت فشاری روی او نبود، اما همه از ما انتظار پیروزی داشتند. قبول دارم ما باید فوتبال با آرامش‌تری بازی کنیم و این طبیعی است ما باید ببریم، اما ما باید تمرین کنیم تا بتوانم به پیروزی برسیم.

گرو و تمام بازیکنان اصلی ما خوب بازی کردند
سرمربی تیم استقلال در مورد اینکه هنوز او به ترکیب اصلی تیمش نرسیده است و هر بازی از یک ترکیب جدید استفاده می‌کند، اظهار کرد: فکر می‌کنم 11 نفره اول امروز ما خوب بودند. گرو هم خوب بازی کرد. او در بازی قبلی هم خوب بود، اما خسته شد و تعویض شد. باید دید هر بازیکن برای کدام پست آماده است تا بازی کند. امروز رضا آذری پست پشت مهاجم بازی کرد و باید به او این شانس را داد تا بازی کند. بازیکن جوان اگر بازی نکند شانسی ندارد تا پیشرفت کند. امروز روی کرنری که گل خوردیم باید شماره 33 حریف مهار می‌شد، اما این اتفاق نیفتاد.

هیچ تضمینی برای حضور بازیکنان در ترکیب اصلی نیست
شفر تصریح کرد: باید نظم تیمی در ضربات ایستگاهی رعایت شود، اما در تیم‌های اروپایی هم بعضی وقت‌ها ترکیب عوض می‌شود. پاری‌سن‌ژرمن هم در برخی از مسابقات ترکیب خود را تغییر می‌دهد. هر بازیکنی در تمرینات بهتر باشد و در تاکتیک تیمی باشد در ترکیب قرار می‌گیرد. هیچ تضمینی وجود ندارد تا بازیکنی در ترکیب باشد. میلاد زکی‌پور امروز خوب بازی کرد، اما خسته شد و تعویض شد. وریا غفوری هم محروم بود و نمی‌توانست بازی کند و ما نمی‌توانستیم به فدارسیون بگوییم اجازه بدهد تا بازیکن محروم ما بازی کند.

 برخی از بازیکنان حاضر نشدند پنالتی بزنند!
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در طول هفته تیمش تمرین ضربات پنالتی کرده بود یا خیر؟»، گفت: ما همیشه در تمرینات پنالتی تمرین می‌کنیم، حتی وقتی در بازی درون تیمی مساوی می‌شویم، تمرین پنالتی می‌کنیم. در پایان بازی از بعضی بازیکنان پرسیدم کدام بازیکن پنالتی می‌زند، اما برخی‌ها گفتند که نمی‌خواهند پنالتی بزنند. بازیکنانی مثل باقری و قائدی هم ضربات خود را گل نزدند، پنالتی نیاز به اعتماد به نفس دارد. ما فردا تمرین داریم و در این مورد حرف می‌زنیم. روز گذشته در جام حذفی آلمان هم یک تیم خوب بود ولی در نهایت حذف شد. مهدی قائدی هم بعد از خراب کردن پنالتی خیلی نارحت بود، امیدوارم او زود به حالت عادی برگردد، چون ما به او نیاز داریم. هر روز شما می‌توانید تمرین پنالتی کنید اما با زمان بازی قابل مقایسه نیست.

دیدگاه تان را بنویسید