گزارش جی پلاس؛

به بهانه بازیکنانی که نه برای استقلال مفید بودند نه برای ایران/ دلارهایی که خرج خارجی ها شد

برخی بازیکنان خارجی باشگاه استقلال که یا مصدوم بودند یا یک ثانیه هم برای این تیم بازی نکردند در این روزهای بی پولی باشگاه برایشان دردسرساز شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، ظاهرا قرار نیست یک بار برای همیشه با متخلفان برخورد شود. فصل گذشته باشگاه استقلال در حالی که می توانست هرایر مگویان را بفروشد و یا او را به باشگاهی قرض دهد، این بازیکن را در لحظه آخر نقل و انتقالات نخواست. مگویان گفت از باشگاه استقلال شکایت می‌کند و به همین خاطر مسئولان برای آنکه مانع از شکایت او شوند تصمیم گرفتند پولی سنگین به او بدهند! باشگاه استقلال فصل گذشته در حالی که مگویان را حتی یک ثانیه هم در تمرینات خود نداشت، به او بالای 500 میلیون تومان پرداخت کرد. همان زمان با این 500 دلار می توانست نزدیک به 110 هزار دلار خریداری کند. همین حالا 110 هزار دلار با توجه به وضع نابسامان دلار یک میلیارد و 400 میلیون تومان می شود. استقلال بعد از این تجربه تلخ، باردیگر چنین اشتباه مهلکی کرده است. بویان نندانوف فصل گذشته به استقلال ملحق شد. از همه لحظه ورود او مشخص بود این بازیکن کیفیت لازم را ندارد. بعدها رسانه ها متوجه شدند مدیر برنامه های مامه تیام به باشگاه استقلال اعلام کرده تنها در صورتی اجازه انتقال این بازیکن را می دهد که باشگاه بویان را هم بردارد!

وقتی این بازیکن آمد، پندار توفیقی معاون سابق باشگاه استقلال گفت او شوت می زند، طوری که تور دروازه را پاره می‌کند! اما این بازیکن نیم فصل در استقلال بود و کسی نه از آن شوت ها دید و نه حتی یک بازی خوب از بویان. در نهایت هم باشگاه اعلام کرد او را نمی خواهد تا این بازیکن تهدید به شکایت کند. همین حالا استقلال در تلاش است تا بتواند با بویان به شکلی توافق کند چراکه این بازیکن 360 هزار دلار طلبکار است. علی خطیر معاون ورزشی باشگاه استقلال می گوید: «ما با بویان صحبت کرده ایم و او برای توافق مشکلی ندارد. حداقل باید 60 هزار دلار به او بدهیم منتهی مشکل این است که پول نداریم!» 

بویان بعد از جدایی استقلال با تیمی قرارداد نبست تا بتواند طلب کاملش را از استقلال بگیرد. این معضل برای استقلال در روزهای بی پولی مشکلات زیادی به وجود آورده است. آبی ها اخیرا در پرونده پروپئیچ هم شکست خوردند. استقلال پول نداشت به این بازیکن بدهد و به همین خاطر به فیفا نامه نوشت تا از منابع مالی شان در آنجا، پول پروپئیچ را واریز  کنند. در حال حاضر استقلال درگیر پرونده یازالده بازیکن پرتغالی هم هست. او سال گذشته برای تست آمد اما حالا ادعا دارد باشگاه باید 400 هزار دلار به او بپردازد!

بعد از سال ها هشدار رسانه ها درباره جذب بازیکنان خارجی و علم به این موضوع که بازیکنان بی کیفیت می توانند تنها هزینه زا باشند، باشگاه استقلال بویان را جذب کرد و امسال هم نیومایر مصدوم را به خدمت گرفته است. کسی هم نیست از آنها توضیح بخواهد. معلوم نیست چه کسی باید به خاطر دلارهایی که مفت از چنگ ایران رفت، پاسخگو باشد.

دیدگاه تان را بنویسید