گزارش جی پلاس؛

استقلال به دنبال جذب یک مهاجم خارجی/ نقشه آبی ها برای نیم فصل

استقلال تهران قصد دارد در نیم فصل دوم خود را تقویت کند و سرمربی آبی ها به دنبال جذب یک مهاجم خارجی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس،  استقلال فصل را در حالی شروع کرد که 3 بازیکن کلیدی خود یعنی مامه تیام، سیدمجید حسینی و امید ابراهیمی را از دست داده بود. این 3 بازیکن پیشنهاداتی داشتند که ترجیح دادند به آنها پاسخ مثبت دهند و از جمع آبی ها جدا شوند. استقلال تلاش کرد به جای این بازیکنان ستاره های دیگری جذب کند که جای خالی شان را پر کند. شفر که در دوره افتخاری موفق نشده بود گرو و نیومایر را به استقلال بیاورد، این بار به فتحی نامه نوشت توانست زمینه را برای انتقال این دو بازیکن به تیم مهیا سازد. از سویی علی کریمی برای پست هافبک دفاعی جذب استقلال شد. با ظهور آرمین سهرابیان و بازگشت روزبه چشمی شفر در خط دفاعی هم دیگر نگرانی نداشت. 

اما معادلات خیلی زود اشتباه از آب در آمد. نیومایر که چپ و راست مصدوم می شد و الحاجی گرو هم نتوانست خواسته های هواداران را برآورده کند. علی کریمی تنها خریدی بود که توانست در میانه های میدان خوب عمل کند. طارق همام هم به خاطر اینکه از نظر زبانی مشکل داشت، تا اینجا خوب عمل نکرده ولی او بازیکنی است که خود آبی ها می گویند از نظر فنی قدرت زیادی دارد و اگر جا بیفتد می تواند مشکلات میانه میدان را تا حدود زیادی حل کند. 

شفر اخیرا با امیرحسین فتحی، سرپرست باشگاه جلسه داشته و درباره خریدهای نیم فصل به جمع بندی رسیده اند. هر چند نام خریدها هنوز مشخص نیست اما باشگاه بودجه خود را برای خریدهای زمستانی مشخص کرده است. اگر استقلال بتواند یکی دو بازیکن خود را با رقم خوب به فروش برساند، احتمالا چیزی حدود 6 میلیارد تومان برای نقل و انتقالات نیم فصل هزینه خواهد کرد. 

از سویی اضافه شدن مهره هایی مثل مرتضی آقاخان، محسن کریمی و داریوش شجاعیان که نیم فصل اول را به دلیل مصدومیت از دست داده اند، در نیم فصل دوم به استقلال چهره جدیدی خواهد بخشید و خط حمله این تیم را نونوار خواهد کرد.  شجاعیان نیم فصل دوم سال گذشته توانست بازی های خوبی در استقلال انجام دهد اما رباط صلیبی پاره کرد و مجبور شد بیرون از میادین بماند. تیموری و آقاخان هم با مصدومیت به استقلال ملحق شدند و کریمی هم که قبلا آسیب دیده بود آماده بازگشت به نظر می رسد. 

یکی دیگر از پست هایی که استقلال شاید در آن دست به خرید بزند میانه میدان است. فرشید اسماعیلی این روزها مصدوم است و شاید کارش به عمل جراحی بکشد. از سوی دیگر نیومایر آلمانی هم نتوانسته مرهمی بر زخم استقلال باشد و هیچ بعید نیست که این بازیکن موطلایی هم استقلال را به سوی مقصدی دیگر ترک کند و آنگاه وینفرد شفر ضمن تقویت تیمش در سایر پست ها، باید به فکر جذب یک هافبک میانی شش دانگ هم باشد. البته این مربی امیدوار است با زوج اسماعیلی و طارق مشکلات حل شود و قصد دارد تا پایان نیم فصل منتظر بماند تا شرایط را بسنجد. 

یکی از مشکلات عدیده استقلال، در خط حمله است. این تیم گل نمی زند. الحاجی گرو جواب نداده و روح الله باقری هم نشان داده نمی تواند یک گزینه بسیار خوب برای نوک باشد. تبریزی هم بیشتر در چپ بازی می کند. شفر تلاش کرد تبریزی را در نوک هم تست کند ولی این بازیکن ظاهرا از دوران اوج خود فاصله گرفته است. شفر قصد دارد یک مهاجم جذب کند و احتمالا این بازیکن خارجی خواهد بود. با رفتن نیومایر جا برای یک خرید باز می شود و استقلال از همین حالا به دنبال بازیکنی است که در حد تیام باشد.

دیدگاه تان را بنویسید