خدمات درمانی به ۸۰۰۰ زائر اربعین در عمود ۱۰۹۲

مسئول پایگاه درمانی حج پزشکی جمعیت هلال احمر در عمود ۱۰۹۲ ، گفت: بیش از ۸ هزار زائر از خدمات درمانی این مرکز در چهار روز نخست استقرار بهره مند شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد فروغی با اشاره به استقرار و راه اندازی این درمانگاه از ۲۷ مهرماه جاری در مسیر نجف به کربلا، افزود: این مرکز درمانی با حضور قریب به ۶۰ نفر از پزشکان متخصص و عمومی، پرستار، فوریت های پزشکی، تکنسین دارویی، نجاتگر و سایر نیروهای انتظامی و بازرسی به زائرین حسینی در این ایام خدمت رسانی می کنند. 

وی با اشاره به بهره مندی بیش از ۸ هزار زائر از خدمات درمانی این مرکز در چهار روز نخست، اظهار کرد: بیماران و مراجعه کنندگان به این مرکز از خدمات رایگان همچون ویزیت، تزریقات و سرم تراپی، تست قند و فشارخون، پانسمان و بانداژ و... ، بهره مند می شوند. 

فروغی با اشاره به استقرار سه دستگاه خودروی آمبولانس در این مرکز خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به همکاری نیروهای امدادی کشور عراق، اعزام بیماران به مرکز درمانی در شهر کربلا به خوبی و با سرعت صورت می گیرد.

وی با اشاره به نوع آسیب ها و مصدومیت های زائرین افزود: گرفتگی عضلات، درد پا و زانو و ... از شایعترین نوع مراجعات به این مرکز است.

مسئول درمانگاه حج پزشکی هلال احمر با توجه به استقرار این درمانگاه در ۱۵ کیلومتری شهر کربلا خاطرنشان کرد: با توجه به حضور پزشکان متخصص در این مرکز قبل از اعزام، اقدامات موثر و مطلوبی جهت جلوگیری از وخیم تر شدن حال مصدومین صورت می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به آلودگی هوا در روزهای اخیر تا کنون اعلام داشت: مسافران و زائران می بایست رعایت نکات بهداشت فردی را جدی گیرند.  

فروغی در پایان گفت: تا کنون ۷۵ درصد از زائران عربی و ۲۵ درصد از زائران ایرانی از خدمات این مرکز بهره مند شدند.

بیش از ۱۰ پزشک متخصص، ۱۲ پرستار، ۸ تکنسین دارویی و ۳ کارشناس بهداشت در مرکز درمانی حج پزشکی جمعیت هلال احمر در عمود ۱۰۹۲ در مسیر نجف به کربلا خدمات درمانی به مراجعین ارائه می دهند.

دیدگاه تان را بنویسید