در گفت و گو با جی پلاس؛

سعید عزت اللهی: پیشنهاد اتلتیکو نبود در ایران مانده بودم/تنها آرزوی فوتبالی ام قهرمانی تیم ملی در جام ملتهاست

سعید عزت اللهی گفت: آرزویم این است که بتوانیم امسال با تیم ملی در جام ملت ها قهرمان شویم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، چند روز قبل تولد 22 سالگی سعید عزت اللهی بود. هافبک خوش اخلاق تیم ملی فوتبال که اتفاقا یکی از محبوب ترین ها هم هست. سعید 22 سال دارد و 25 بازی ملی انجام داده است. این یک آمار فوق العاده است و خیلی ها بر این عقیده هستند که اگر همه چیز بر وفق مراد باشد عزت اللهی می تواند رکورد بازی های تیم ملی که دست جواد نکونام است را بشکند.

واقعا می توانی جای نکونام را بگیری؟

اصلا نمی خواهم به این ماجرا فکر کنم. این دیگر از کجا آمد؟!

از آنجایی که تو 22 ساله شدی و 25 بازی ملی داری.

من فعلا به این فکر می کنم که اگر در تیم ملی بازی می کنم بازی های با کیفیتی انجام بدهم. نباید به رکورد و مقام و این چیزها فکر کنم. می خواهم پله به پله پیش بروم بدون توجه به مسائل حاشیه ای. برای من باعث افتخار است که پیراهن تیم ملی را بر تن می کنم.

در جشن تولدت چه آرزویی کردی؟

اول از همه آرزوی سلامتی برای خانواده ام و خودم و همینطور آرزوی سلامتی و حل مشکلات برای مردم کردم. آرزوی فوتبالی ام هم این بود که بتوانیم امسال با تیم ملی در جام ملت ها قهرمان شویم. کار خیلی سختی است. این مسابقات واقعا سخت تر از هر دوره دیگری است. امیدوارم بتوانیم به هدفی که داریم برسیم.

سعید نکته ای که درباره بازیکنانی مثل تو جهانبخش وجود دارد این است که از پول گذشتید اما راه اروپا شدید؛ پیشنهاد تیم هایی مثل پرسپولیس و استقلال را رد کردید اما حالا...

من اولین بازی‌ام را در لیگ مقابل استقلال انجام دادم. یادم هست همان موقع هم می‌گفتند احتمال دارد من به تیم‌ملی دعوت شوم. راستش در دعوت من وقفه افتاد چون فکر می‌کنم زودتر هم می‌توانستم به تیم‌ملی دعوت شوم. درگیر بازی های جوانان بودم.

حالا واقعا با استقلال توافق کرده بودی؟

صحبت‌هایی در آن زمان بود. اگر پیشنهاد اتلتیکو نمی‌رسید احتمالا من در ایران و در لیگ برتر می‌ماندم. از طرفی اگر به اروپا نمی رفتم شک نداشتم حالا حالاها به تیم ملی دعوت نمی‌شدم. وقتی به اسپانیا رفتم تازه فهمیدم که فوتبال حرفه‌ای یعنی چه. من قبل از آن در ایران بودم. تغذیه‌ام فرق می‌کرد و کلا شکل زندگی‌ام متفاوت بود ولی در اسپانیا یاد گرفتم باید خیلی چیزها را عوض کنم. در آن مدت تنها بودم. البته تنها منظورم این است که دور از خانواده بودم چون در آنجا هم خانه داشتم. باشگاه یک خانه برایمان گرفته بود و حتی گاهی خودمان آشپزی می‌کردیم. حضور در اسپانیا چیزهای زیادی به من یاد داد.

و تو پس از گذشتن از این مسیر حالا در لیگ برتر انگلیس هستی.

راستش فکر می‌کردم در روستوف مانده ام و دیگر از این تیم جدا نمی شوم. یعنی یکجورهایی کار را تمام شده می‌دانستم. پیشنهاداتی رسیده بود که باشگاه رقم بالایی برای رضایتنامه ارایه کرد. من فکر کردم دیگر راهی نیست و باید یک فصل دیگر در روستوف بمانم و بازی کنم. دیگر دل و دماغش را نداشتم در روسیه بمانم. باورتان نمی شود در روزهای آخر نقل و انتقالات بود که با من تماس گرفتند و پیشنهاد ردینگ را دادند.

فکر می کردی این پیشنهاد جدی باشد؟

من ابتدا فکر کردم پیشنهاد جدی نیست چون قبلا هم پیشنهاداتی از انگلیس شده بود که جدی نبود. فکر کردم این بار هم مثل قبل است و امکانش نیست به آنجا بروم ولی در ادامه اتفاقی افتاد که فهمیدم نه، ماجرا جدی است.

خود سرمربی ردینگ با تو تماس گرفت؟

وقتی او زنگ زد مطمئن شدم این انتقال کاملا جدی است. کلمنت به من گفت از بین 10 بازیکن تو را انتخاب کردم و دیگر کاملا مطمئن شدم به این باشگاه می‌روم (خنده). صحبت‌های ما خیلی مثبت بود. آقای کلمنت به من گفت فقط بگو می‌آیی یا نه؟ که بتوانیم شرایط انتقالت را جور کنیم. من هم گفتم دوست دارم در انگلیس بازی کنم و باورتان نمی شود کلا داستان در دو سه روز اتفاق افتاد. من خودم باور نمی کردم این انتقال صورت گرفته است.

سعید راستی دو روز پیش لیست تیم ملی اعلام شد، نظرت درباره این لیست چیست؟

لیستی که اعلام می شود، طبیعتا نظر شخص سرمربی تیم ملی است و بازیکنانی که دعوت می شوند هم باید با تمام وجود برای تیم ملی بازی کنند. نمی توانم درباره نفرات حرفی بزنم؛ فقط می دانم هدف همه ما موفقیت در جام ملت ها است.

دیدگاه تان را بنویسید