گزارش جی پلاس؛

پیشنهادهای بهتر پس از جام جهانی؟!

در حالی که خیلی ها امیدوار بودند بازیکنانی نظیر جهانبخش، انصاری فرد و دیگران با درخشش در جام جهانی پیشنهاد های اروپایی بهتری بگیرند، اما عملکرد این بازیکنان در جام جهانی و سیستم کی روش که وظایف دیگری را بر عهده آن ها گذاشته بود، این امید را تا حدود زیادی نقش بر آب کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ در هفته های پایانی لیگ های اروپایی، بحث درباره پیشنهادهای لژیونرهای ایرانی حاضر در اروپا داغ بود. در این میان صحبت درباره بازیکنانی نظیر انصاری فرد و جهانبخش جدی تر بود و پیش از آغاز این رقابت ها هم مشتری جدی داشتند.

با این حال هم بازیکنان موفق ایران در اروپا و هم آن هایی که کمتر درخشیدند (مثل سردار و عزت اللهی و ...) چشم امیدشان به جام جهانی بود. اینکه بتوانند با درخشش در این رویداد، دستمزد یا پیشنهاد بهتری نصیبشان شود و شرایط بهتری در اروپا داشته باشند.

جدی ترین و شاید هم بهترین پیشنهاد ارائه شده به بازیکنان ایرانی متعلق به علیرضا جهانبخش بود. وینگر راست آلکمار که بیش از تمام مهاجمان لیگ هلند گل زد و در نهایت هم آقای گل این لیگ اروپایی شد. اتفاقی که تیم برجسته و در این سال ها مدعی لیگ ایتالیا یعنی ناپولی را مشتری این بازیکن جوان کرده بود. واضح بود که مدیران ناپولی دوست دارند کلک این انتقال را پیش از جام جهانی بکنند و حتی رقم پیشنهادی شان را هم تا حدود زیادی افزایش دادند اما توافقی صورت نگرفت. جام جهانی ممکن بود ارزش بازیکنی مانند جهانبخش را خیلی جابجا کند و این را هر دو طرف این معامله می دانستند و به همین خاطر یکی اصرار داشت و دیگری بدون عجله تنها مذاکره می کرد.

در این میان بسیاری از هواداران و کارشناسان هم معتقد بودند جهانبخش نباید عجله کند و پس از جام جهانی درباره تیم آینده اش تصمیم بگیرد. چون باور داشتند که او در روسیه خواهد درخشید و قطعا پیشنهاد بهتری نصیبش می شود. حالا سوال اینجاست: "آیا این اتفاق افتاد؟"

از میان مهاجمان ایرانی که در ترکیب تیم ملی به میدان رفتند، هیچ کدام با توجه به سیستم مورد نظر کارلوس کی روش و سیستم دفاعی اش اجازه خودنمایی پیدا نکردند. نه سردار، نه جهانبخش و نه کریم. شاید برخی از این بازیکنان بتوانند نمره قبولی بگیرند و نمایشی راضی کننده ارائه کرده باشند اما با توجه به پستی که در آن بازی می کنند، درخشش خاصی نداشتند که بتواند آنطور که باید و شاید در آینده شان تاثیر گذار باشد.

در عین حال بازیکنانی نظیر وحید امیری که در لیگ ایران بازی می کند و سعید عزت اللهی جوان که در همان روسیه توپ می زند، نمایشی داشتند که می تواند در هفته های آتی پیشنهاد های خوبی را برایشان به همراه بیاورد.

یا بازیکنی نظیر رامین رضاییان که پیش از جام جهانی تصمیم به ترک تیم "اوستنده" گرفته بود و حالا با نمایش قابل قبولش می تواند منتظر پیشنهادی بهتر از این تیم بلژیکی باشد. یا حتی علیرضا بیرانوند و امید ابراهیمی که البته دومی با توجه به سن و سالش و سفر این روزهایش به کشورهای حاشیه خلیج فارس، بهترین انتخابش لیگ های قطر و امارات باشد.

به گزارش جی پلاس؛ در مجموع، اگرچه ملاک اصلی باشگاه های اروپایی برای جذب بازیکنان مورد نظرشان، فصل گذشته و نمایش بازیکنان در باشگاه های خودشان است اما همان طور که گفته شد، این جام می توانست اتفاق های خاص و بزرگی برای ستاره های ایران در خود داشته باشد اما این طور نشد؛ هرچند در ازای آن، همگی با هم و با نام ایران درخشیدند و نه تک تک.

جام جهانی روسیه احتمالا تاثیر عجیب و غریبی در نقل و انتقالات بهترین های ایران نداشته باشد؛ هرچند بهتر است تا پایان این رقابت ها صبر کرد اما شاید آنها باید با اتکا به همان نمایش های خوب خود در لیگ های اروپایی به استقبال پیشنهاد های جدید بروند.

دیدگاه تان را بنویسید