در گفت و گو با جی پلاس؛

سعید عزت الهی و ماجرای انتقال قرضی به ردینگ

سعید عزت اللهى بعد از ماه ها بلاتکلیفى، به انگلیس رفت تا با قراردادى یکساله و قرضى پیراهن ردینگ را بپوشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، هافبک شماره شش تیم ملى ایران درباره حضور در انگلیس مى گوید: از باشگاه هاى زیادى پیشنهاد بازى دریافت کردم. چند باشگاه بلژیکى که با روستوف مذاکره کردند و یکى دو باشگاه روس که جذب مرا مورد بررسى قرار دادند. هدف من از ابتدا، جدایى از لیگ روسیه بود. نمى خواستم در روسیه بمانم، چون به پیشرفت من کمکى نمى کرد. آن نکته هایى که قرار بود در روسیه را یاد بگیرم، گرفتم و آنجا ماندن دیگر سودى نداشت. به همین دلیل مدیران روستوف با انتقال قرضى من موافقت کردند. ردینگ هم پیشنهاد خوبى به من داد و در نهایت تصمیم گرفتم به انگلیس بروم و در چمپیونشیپ بازى کنم.

سعید درباره شناخت از ردینگ و لیگ انگلیس هم صحبت مى کند: براى من جذاب بود که چالش جدیدى را تجربه کنم. به خصوص که این تجربه، بازى در چمپیونشیپ بود. تنها چند روز به پایان نقل و انتقالات با ردینگ مذاکره کردم و خیلى زود هم به توافق رسیدیم. دیدگاه هایمان به هم نزدیک بود و قرارداد هم سریع تنظیم شد و من پیراهن ردینگ را پوشیدم.

عزت اللهى در مورد انتقال قرضى به ردینگ مى گوید: قرار بود انتقال من قطعى باشد اما چون وقت نبود، قرضى به ردینگ رفتم. انتقال من یکساله است و البته بند خرید قطعى نیز در آن دارد. با رقم یک میلیون و ٧٥٠ هزار پوند و در پایان فصل.

سعید انگلیس را ترک کرده و به ایران آمده تا در اردوى تیم ملى شرکت کند. او درباره شرایط تیم ملى هم صحبت مى کند: براى آماده سازى دیر است، هر چند فدراسیون فوتبال تلاش کرده تا بهترین شرایط را فراهم کند. همه مى دانیم که تیم ملى نیاز به حمایت دارد. بخصوص که جام ملتهاى آسیا را در پیش داریم و باید به بهترین شکل ممکن آماده شویم. یک اشتباه مى تواند ما را ٤ سال عقب بیندازد. بنابراین باید باهوش باشیم و بهترین تصمیم ها را بگیریم.

هافبک تیم ملى درباره بازگشت کى روش هم صحبت مى کند: این بهترین خبر براى فوتبال ایران بود. کى روش در سال هاى اخیر نشان داده که چه مربى باتجربه و موفقى است. بدون شک ادامه حضور او روى نیمکت تیم ملى مى تواند ما را به قهرمانى در جام ملتها امیدوار کند.

چند روز قبل خبرى منتشر شد با این مضمون که با قهرمانى جام ملتها، بازیکنان تیم ملى از سربازى معاف نمى شوند. عزت اللهى که از جمله این بازیکنان است نظر دیگرى دارد: فکر نمى کنم اینطور باشد. طبق گفته مسئولان، قهرمانى در جام ملتها معافیت دارد. سردار کمالى این را گفته بود، هر چند ما براى موفقیت تیم ملى بدون چشمداشت کار مى کنیم. البته امیدوارم بعد از تصویب قانون معافیت از سربازى تا ٣٠ سالگى، این قانون هم تصویب شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید