گزارش حاشیه ای خبرنگار اعزامی جی پلاس از اندونزی؛

تاریخ ساز مثل احسان حدادی

روز یازدهم از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ با کسب دو طلا و یک برنز برای کاروان ایران به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی جی پلاس از اندونزی؛ روز یازدهم از رقابت های آسیایی جاکارتا با کسب یک مدال طلا برای احسان حدادی و یک برنز برای نماینده کوراش کار ایرانی به پایان رسید. بازی های آسیایی به روزهای پایانی خودش نزدیک می شود و خیلی از ورزشکاران ایران هم راهی خانه شده اند.

کانوپولو؛ تیم ملی دختران ایران قهرمان شد اما به مدال نرسید
در فینال تیم‌ملی کانوپولوی دختران ایران به مصاف سنگاپور رفت و با برتری 5 بر 2 قهرمان شد.  این مسابقات به صورت آزمایشی برگزار شد و مدال‌های آن در جدول رده‌بندی مدال‌های بازی‌های آسیایی محاسبه نمی‌شود.

تیم‌ ملی کاناپولوی مردان ایران مقابل چین شکست خورد و به عنوان چهارمی مسابقات بازی‌های آسیایی دست یافت. 

دوومیدانی؛ احسان حدادی به مدال طلا رسید و تاریخ ساز شد
احسان حدادی در فینال پرتاب دیسک، کار خود را با پرتاب63.67 آغاز کرد و در دومین پرتاب 64.72 متر پرتاب کرد. حدادی در پرتاب‌های سوم و چهارم خود دیسک را 62.84 متر و 62.36 متر پرتاب کرد تا همچنان پرتاب دوم او به عنوان رکوردش محسوب شود اما پرتاب 65.25 متری حدادی در پرتاب پنجم، رکورد او را بهبود بخشید.حدادی در ادامه باز هم بهتر شد و و در آخرین پرتاب به رکورد 65.71 متر رسید و طلا گرفت تا برای چهارمین بار قهرمان پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی شود. احسان حدادی با 4 عنوان قهرمانی پیاپی در بازی‌های آسیایی عنوان پرافتخارترین ورزشکار ایران را کسب کرد و تاریخ‌ساز شد. 

احسان حدادی

بهنام شیری دیگر نماینده ایران هم کار خود را با 54.47 متر آغاز کرد و در دومین پرتاب به 54.55 متر رسید. پرتاب سوم شیری خطا اعلام شد و شیری در پرتاب‌های بعدی خود هم دیسک را  56.99 و 56.86 مترپرتاب کرد. شیری توانست رکورد 58.09متر را به نام خود ثبت کند. به این ترتیب شیری در رتبه چهارم جای گرفت.

شیری

سپیده توکلی در فینال پرتاب وزنه در اولین پرش خود موفق به عبور از مانع 170 سانتی متری شد و در پرش دوم، برای عبور  از مانع 1.75 متری تلاش کرد. توکلی در این پرش هم موفق بود و در سومین پرش برای عبور از مانع 180 سانتی متری تلاش کرد. توکلی در هر سه تلاش خود برای عبور از این مانع ناموفق بود و به این ترتیب با رکورد 1.75 متر به کار خود خاتمه داد. توکلی در انتها به صورت مشترک در رده هفتم مسابقه قرار گرفت. 

توکلی

امیر مرادی در مقدماتی دوی 1500 متر با قرار گرفتن در رتبه سوم به فینال رسید. در ابتدای مسیر، مرادی خود را در جایگاه ششم تثبیت کرد و پس از یک دور، به جایگاه چهارم رسید. در دور ماقبل آخر مرادی به جایگاه پنجم رفت و عنوان چهارم را به رقیب هندی داد. در دور پایانی مرادی با کسب زمان 3:46:93  دقیقه بهترین رکورد فصل خود را بر جای گذاشت و جواز حضور در فینال را به دست آورد. 

قایقرانی؛ تیم کایاک دونفره مردان به فینال صعود کرد
در رقابت‌های دو نفره آب‌های آرام آقایان، تیم کایاک دو نفره مردان متشکل از علی آقا‌میرزایی و امین بوداغی در بخش هزار متر موفق شد به فینال برسد.  

مرحله مقدماتی قایقرانی آب‌های آرام 500 متر با حضور کایاک چهار نفره مردان متشکل از امین بوداغی، علی آقامیرزایی، احمدرضا طالبیان و پیمان قویدل برگزار شد و ایران توانست به فینال این رقابت‌ها صعود کند. 
در بخش Laser standard  بادبانی، محمد جامی‌نسب بعد از اتمام دور دهم با کسب 107 امتیاز فعلا در رده چهاردهم قرار دارد. نیما رهبری دیگر ورزشکار تیم بادبانی ایران که در بخش Laser 4.7 مسابقه خود را انجام می‌دهد در پایان دور دهم با کسب 144 امتیاز در رده هجدهم قرار دارد.
 

دوچرخه‌سواری؛ دو نماینده اسپرینت ایران به جمع 16 نفر برتر راه یافتند
احسان خادمی در دور مقدماتی اسپرینت زمان 10.251 و محمد دانشور زمان 10.306 را ثبت کردند و موفق به راهیابی به جمع 16 دوچرخه‌سوار برتر شدند. در مرحله یک‌هشتم نهایی دانشور با نماینده ژاپن رقابت کرد که حریف زمان بهتری را ثبت کرد تا نماینده ایران حذف شود. همچنین احسان خادمی در رقابت با نماینده ژاپن ناکام ماند و موفق به صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی نشد.

جودو؛ نماینده ایران حذف شد

علیرضا خجسته در وزن 66- کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست به عنوان نخستین نماینده تیم ملی جودو بر روی تاتامی رفت و مقابل نماینده کره شمالی شکست خورد و حذف شد.

سپک‌تاکرا؛ برد نمایندگان ایران مقابل پاکستان
تیم‌ ملی ایران در بخش کواد چهار نفره در دیداری آسان، پاکستان را شکست داد. تیم‌ملی ایران در گروه دوم با تیم‌های پاکستان، سنگاپور، نپال و ویتنام همگروه است.
 

شیرجه؛ ملی پوشان ایرانی به رده ششم رسیدند

تیم ملی شیرجه ایران متشکل از دو شیرجه رو در روز دوم مسابقات شیرجه با حریفان آسیایی خود به رقابت پرداخت. پس از مصدومیت روز گذشته شهنام نظرپور از ناحیه کمر ملی پوشان ایران شانس شرکت در تخته سه متر را از دست دادند اما پس از تلاش پزشکان کاروان ایران ، نظرپور به شرایط حضور در رقابت‌های روز دوم این مسابقات رسید و به همراه مجتبی ولی پور از سکوی 10 متر پریدند. شهنام نظرپور و مجتبی ولی‌پور دو نماینده شیرجه ایران با کسب مجموع 318.06 امتیاز در این ماده ششم شد و به کار خود پایان داد.

شیرجه

 

کوراش؛ مدال طلا و برنز برای نمایندگان ایران
زهرا نادری در وزن 63- کیلوگرم در دور اول به مصاف نماینده کره جنوبی رفت و به پیروزی دست یافت. نادریی در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل اندونزی شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

آذر کولیوند در وزن 63- کیلوگرم در مرحله یک‌شانزدهم نهایی با هند مبارزه کرد و با شکست این حریف گام به مرحله بعدی گذاشت. وی در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل نماینده قزاقستان شکست خورد و حذف شد.

امید تیزتک در وزن 81- کیلوگرم در دور نخست برابر ترکمنستان پیروز شد. او در یک هشتم نهایی مقابل ژاپن پیروز شد تا با دومین پیروزی خود راهی یک چهارم نهایی شود. تیزتک در مرحله بعدی با افغانستان رقابت کرد و پیروز شد تا به نیمه نهایی برود و برنزش را قطعی کند. تیزتک در نیمه نهایی برابر حریف تاجیکستانی شکست خورد و به مدال برنز بسنده کرد.

الیاس علی‌اکبری در وزن 81- کیلوگرم در نخستین مبارزه‌اش که در مرحله یک‌شانزدهم نهایی مقابل ترکمنستان قرار گرفت  و به برتری دست یافت تا به جمع 16 کوراش‌کار برتر این وزن صعود کند. وی در یک هشتم نهایی مقابل اندونزی پیروز شد و با کسب دومین پیروزی متوالی به یک‌چهارم نهایی رسید. علی‌اکبری در دور بعدی با مغولستان مبارزه کرد و به پیروزی رسید تا با صعود به نیمه نهایی، مدال برنزش را قطعی کند. او با شکست حریف ازبکستانی خود به دیدار فینال راه پیدا کرد. علی‌اکبری در دیدار نهایی حریف تاجکستانی را برد تا هجدهمین طلای کاروان ایران را به ارمغان بیاورد.

بوکس؛ نماینده ایران حذف شد

در وزن 75 کیلوگرم سیدشاهین موسوی در مرحله یک چهارم نهایی، مقابل حریف ازبکستانی شکست خورد و حذف شد تا همانند دو مشت‌زن دیگر تیم ملی به کارش در این رقابت‌ها پایان دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید