جهرمی: باید به جوانان اعتماد کنیم

وزیر ارتباطات با نقد عدم بهره گیری از جوانان در امور مدیریتی دستگاههای دولتی گفت :باید به جوانان اعتماد کنیم و اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید به سمت جوانان برویم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، جهرمی که در اولین همایش مجمع ملی سازمانهای مردم نهاد سخن می گفت اظهار داشت: علی رغم دستور رییس جمهور مبنی بر اینکه حداقل دو معاون جوان انتخاب شوند هنوز این اتفاق رخ نداده است .
وی افزود: اقای رییس جمهور از خودشان شروع کردند و من را به عنوان وزیر انتخاب کردند تا به عنوان الگو سایر دستگاهها نیز این موضوع را به طور جدی پیگیری کند.

جوان ترین وزیر دولت تدبیر و امید، با بیان این موضوع از جوان‌ها در زمان نیاز بهره برداری نکنیم تاکید کرد: اینطور نباشد که وقتی به جوانان نیاز داریم انها را فرا بخوانیم و بعد از آن فراموششان کنیم.

او همچنین به تاریخچه ای از تلاش های مردم فارس در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۰۰ هزار شهید در فارس داشته ایم ، که میانگین سنی انها زیر بیست سال است.

او توضیح داد:پدران ما با یک طرح جدیدی تغییراتی را در این کشور ایجاد کردند و بایک اعتقاداتی جوانان دیروز از زیر بار حرف استکبار جهانی بیرون امدند

وزیر اطلاعات در مورد استفاده از نیروهای جوان و موضوع بازنشستگان یادآور شد و در برنامه ششم توسعه در وزارت ارتباطات ۵۰ درصد پرسنل بازنشسته شدند. که طبق دستور العمل به ازای هر سه نفر بازنشسته یک نفر می تواند وارد بازار کار شوند.

جهرمی ادامه داد: روند اقتصاد دنیا به سمت نقش افرینی جوانان میرود در ده شرکت دنیا به لحاط گردش مالی ۹ تا از انها درحوزه ارتباطات هستند. واقعیت این است که اقتصاد دیجیتال اقتصاد دنیا خواهد بود و این جریان خلاقیت می خواهد که خلاقیت و نو اوری دست جوانان است .

او تاکید کرد :ما باید به جوانان اعتماد کنیم، اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید به سمت جوانان برویم اما جوانان ما باید هوشیار باشند.

جوان ترین وزیر دولت تدبیر و امید در بخش دیگری از سخنانش با تاکید براین موضوع که جوانان امروز باید خودساخته باشند و باید مطالبه گر باشندگفت: کسانی که دنبال نا امیدی هستند را بشناسند و به انها متکی نباشند چرا که امید اگر از بین رفت دیگر به راه درست بازگشتن اشتباه است.

جهرمی ادامه داد:دولت برای ورود به عرصه دیجیتال برنامه ریزی کرده و اقدام خواهد کرد که با وجود ظرفیتی که دارد به جایگاه اصلی خود در منطقه از نظر اقتصاد دیجیتال برسیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید