همایش سازمان های مردم نهاد جوان

ابتکار: سازمان های مردم نهاد زوایای پنهان جامعه را می بینند/ آیین نامه جدید دولتی برای سمن ها در راه است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در مراسم اختتامیه اولین همایش مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوان، گفت:

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، معصومه ابتکار با بیان اینکه مباحث مختلف زنان، کودکان و محیط زیست بسیار خوب شکل گرفته و قرار نیست و آسیب هایی نداشته باشند گفت: این سازمان ها نوعا در زمینه های سیاست گذاری دخالت داشته و در  سیاست های غیردولتی کلان در دولت یازدهم و دوازدهم بسیار مورد توجه قرار گرفته است. 

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه به زودی آیین نامه جدیدی در دولت برای حضور بیشتر سازمان های مردم نهاد (سمن ها) در تصمیم گیری های دولت به تصویب می رسد گفت: دولت به دلیل مشکلان کلان زوایای پنهان را نمی بیند و این سازمان های مردم نهاد هستند که می توانند زوایای پنهان را ببینند.

وی افزود:  تشکل ها می توانند به هم افزایی با جریانات اجتماعی و بسیج اجتماعی در حوزه های مختلف کمک کنند و آگاهی بخشی و جریانسازی اجتماعی بپردازند.

ابتکار نهادهای اجتماعی را همیار دولت دانست و اظهار داشت: نهادهای اجتماعی می تواند در کنار اینکه همیار دولت باشد مستقل از آن باشد و و سرایط را دیدبانی را رصد کنند. اگر جریان های اصلاحی در هر جامعه شکل بگیر منجر به پیشرفت می شود.

معاون زنان و خانواده نهادهای اجتماعی را همانند نورافکن خواند و گفت: نهادهای مدنی مشکلات، مسائل و انحراف از قوانین را روشن می کنند.

وی نقش سازمان های مردم نهاد را همانند رسانه ها عنوان کرد و ابراز داشت: این نقش برای حکمرانی خوب حائز اهمیت است و حکمرانی خوب علاوه بر اقتدار، پایبندی از قوانین، تحقق عدالت را به دنبال دارد.

ابتکار با اشاره به اینکه ۲۵۰ پروژه از سوی  سازمان های مردم نهاد  در سراسر کشور در زمینه زنان و خانواده شکل گرفته گفت: این اقدامات به صورت شفاف در پورتال معاونت زنان اعلام می شود.

وی از  ایجاد دسترسی اعضای مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان خبر داد و تصریح کرد: فضا برای فعالیت این نهادها در حوزه های مربوطه باز می شود.

ابتکار همچنین از تشکیل کارگروه دختران و جوانان و توان افزایی سازمان های مردم نهاد با همکاری مدیران کل ستادی در این معاونت خبر داد و گفت: در ۴ ماه گذشته جلسات گفتگوی بین نسلی شکل گرفته تا مطالبات جوانان دهه ۶۰ و ۷۰ شنیده شود.

وی با اشاره به ارزیابی های صورت گرفته در ایناره گفت: خانواده ایرانی  باید زمینه پذیرش و شنیدن صدای جوان را داسته باشد و به دنبال جریانسازی و فرهنگسازی در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم با نگرش صحیح فرهنگی به توان افزایی خانواده بپردازیم  در مسائلی مثل فضای مجازی صدمه می بینیم.

معاون اموز زنان و خانواده با تاکیر بر اینکه مساله خشونت و ابعاد آن در این معاونت به صورت جدی دنبال می شود، خشونت علیه زنان و کودکان را از جلوه های آن عنوان کرد.

وی افزود: رسیدگی به بحث خشونت در قالب لایحه امنیت اجتماعی و لایحه حمایت از کودکان در حال پی گیری است و می تواند موجب امید و نشاط در جامعه شود.

دیدگاه تان را بنویسید