سیل در گیلان 60 میلیارد خسارت برجای گذاشت

استاندار گیلان گفت: سیل اخیر ۶۰ میلیارد تومان خسارت به مردم و تاسیسات زیربنایی گیلان وارد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد علی نجفی با اشاره به سیل اخیر و آبگرفتگی معابر در استان به ویژه لاهیجان و لنگرود طی چند روز گذشته گفت: به جهت آماده نبودن زیرساخت‌های استان، گاهی از نعمات بهره لازم برده نمی‌شود و مشکلاتی برای مردم رقم می خورد.

وی اظهار کرد: طبق آخرین بررسی‌ها خسارت سیل اخیر در گیلان حدود ۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است و ۶۰۰ مسکن شهری و ۴۵۰ مسکن روستایی آسیب دیده است.

نجفی با اشاره به تخریب ۱۵ پل، تصریح کرد: آسیب‌های جدی به برخی از خیابان‌ها، پل‌ها و دیواره‌سازی‌ها وارد شده و محصولات کشاورزی مردم مانند چای و برنج خسارت قابل توجه‌ای دیده اند.

استاندار با بیان اینکه به علت عدم تامین اعتبار مناسب نتوانستیم اصلاحاتی در مناطقی سیل خیز استان به ویژه تالش محله انجام دهیم، گفت: بسیاری از مردمان تالش محله و دیوشل که از طریق پخت نان محلی کسب درآمد می‌کردند در سیل اخیر تمامی امکانات و زندگی خود را از دست داده اند و چندصد خانوار آسیب جدی و خسارات فراوان دیدهاند.

وی با بیان اینکه این بارندگی تلفات جانی نداشته است، افزود: تنها یک مورد فوتی در لنگرود بر اثر برق گرفتگی داشته‌ایم. نباید تعللی در خدمات رسانی داشته و به جد امکانات را فراهم تا مردم به زندگی عادی خود برگردند.

وی با بیان اینکه آن دسته از منازلی که در این سیل از آسیب حداقلی برخوردار بودند از امکانات بنیاد مسکن بازسازی آنها صورت خواهد گرفت، گفت: 20 تا 25 خودرو در سیل آسیب جدی دیده‌اند و برای صاحبان این خودروها تسهیلات 5 میلیون تومانی برای خودروهای آسیب دیده پرداخت می‌شود.

نجفی با اشاره به پرداخت تسهیلات لازم از طریق موسسه کارآفرینی امید به مردم گفت: دولت قول پرداخت تسهیلات بلاعوض را داده و بنیاد مسکن از طریق پرداخت تسهیلات و وام بلا عوض به خسارت دیدگان کمک خواهد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید