به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ امین حسین پور در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان اردبیل اظهار کرد: ما در استان دو رودخانه مرزی به طول ۱۹۶ کیلومتر شامل ارس و بالهارود داریم که برای حفاظت کمی و کیفی آنها طبق قوانین و مقررات اقدامات خوبی آغاز شده است.

وی انجام مطالعات فاز اول و دوم ساماندهی رودخانه های مرزی به طول ۱۲۷/۵ کیلومتر را یادآور شد و تصریح کرد: ساماندهی رودخانه های مرزی به طول ۵۷ کیلومتر، مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه های مرزی به طول ۱۹۶ کیلومتر و آزادسازی تصرفات مزاحم در بستر و حریم رودخانه های مرزی از اهم اقدامات شرکت آب منطقه ای اردبیل در راستای حفاظت و کنترل سیلاب رودخانه های مرزی ارس و بالهارود است.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل آب منطقه ای اردبیل گفت: در ۱۵ سال اخیر ۷۶ سیل در استان رخ داده که ۶ سیل تخریب بیشتری داشته است به طوری که در سال جاری ۴ سیل در اوایل بهار در استان اردبیل اتفاق افتاده است.

حسین پور اهم اقدامات حفاظتی و کنترل سیلاب در رودخانه های داخلی را بیان کرد و افزود: مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه ها به طول ۱ هزار و ۷۰۷ کیلومتر انجام شده است.

وی انجام مطالعات فاز اول ساماندهی رودخانه ها به طول ۳۰۸ کیلومتر، انجام مطالعات فاز دوم ساماندهی، اجرای ساماندهی رودخانه به طول ۲۰ کیلومتر؟ اجرای عملیات بازگشایی و لایروبی رودخانه ها به طول ۱۳۲ کیلومتر و تهیه و نصب تابلوهای هشدار سیل به تعداد ۳۲۰ مورد را از اقدامات شرکت آب منطقه ای اردبیل در حوزه حفاظتی و کنترل سیلاب اعلام کرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 736852
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.