مرتضی فرجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا حد مجاز ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و افزود: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت 534 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.
وی ادامه داد: حداکثر سرعت وزش باد در این مدت به 79 کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن کاهش کیفیت هوا شعاع دید افقی را در زهک تا هزار و 700 متر کاهش داد.
وی افزود: با تغییر الگوی جوی در استان به صورت تشدید سرعت وزش باد و در ادامه وزش بادهای 120 روزه سیستان تا آخر وقت امروز درشمال استان وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی نقاط به ویژه زهک وهیرمند کاهش شدید دید رخ خواهد داد.
وی افزود: این شرایط با شدت کمتر از روزهای دوشنبه تا اواخر هفته در منطقه تداوم خواهد داشت.
به گزارش ایرنا بادهای موسمی 120 روزه سیستان با خشک شدن تالاب بین المللی هامون به حدود 160 تا 180 روز در سال افزایش پیدا کرده و گرد و غبار ناشی از آن نیز معضل بزرگی برای مردم شمال و مرکز استان شده است.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تا اواسط هفته در ارتفاعات جنوبی استان بعد ازظهرها شرایط برای رشد ابر، رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و تندباد مهیاست گفت: در شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی های جنوب استان به ترتیب در هیچان نیکشهر با 6 میلی متر و ساربوک قصرقند و کج در سرباز با پنج میلی متر گزارش شد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 775 هزارنفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.