بهترین سناریو اصلاح ساختار وزارتخانه‌ها از نگاه سلطانی فر

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به لایحه اصلاح ساختار سه وزارتخانه در بدنه دولت، گفت: بهترین روش و بهترین سناریو، تفکیک حوزه جوانان از ورزش است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  مسعود سلطانی‌فر در شصت هفتمین جلسه ستاد ملی امور جوانان با اشاره به طرح تفکیک حوزه جوانان از ورزش، گفت: رویکرد دولت در حوزه جوانان بسیار جدی است و این تفکیک با جدیت از سوی دولت و با همکاری مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود.

وی در ادامه از افزایش 66 برابری اعتبارات معاونت جوانان خبر داد و گفت: در سال 92 اعتبار معاونت جوانان تنها شش میلیارد تومان بود در حالیکه در سال 95 این رقم به 400 میلیارد تومان رسید و به این ترتیب اعتبار حوزه جوانان در سال 95، 66 برابر شد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه به ادغام سازمان تربیت‌بدنی و سازمان ملی جوانان در سال 89 اشاره کرد و گفت: این ادغام مدل رایج در حدود 50 کشور دنیاست که البته با بررسی‌هایی که داشته‌ام به این نتیجه رسیدیم که در کشورهایی که حوزه جوانان و ورزش با یکدیگر ادغام شده است مسائل جوانان آنها محدود به پر کردن اوقات فراغت و ارائه خدمات ورزشی است در حالیکه در ایران مسائل جوانان به مسکن، اشتغال، ازدواج و ... مرتبط می‌شود.

سلطانی‌فر افزود: تجربه حدود شش سال گذشته حاصل از ادغام حوزه ورزش و جوانان به گونه‌ای بود که بسیاری از اندیشمندان و صاحب‌نظران را به بازنگری در این حوزه وا داشت تا با تفکیک این دو حوزه از یکدیگر بتوانیم مشکلات جوانان را حل کنیم.

سلطانی‌فر در ادامه با بیان اینکه دولت با وجود همه تنگناها عملکرد خوبی در این حوزه داشته است، گفت: تعداد سمن‌های فعال در حوزه جوانان در طی مدت دولت تدبیر و امید از حدود 60 سمن به حدود دو هزار سمن رسیده است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: دفاتر مشاوره ازدواج در طی دولت یازدهم حداقل 10 برابر شده‌اند به طوریکه در اوایل دولت حدود 20 دفتر مشاوره ازدواج در کشور فعال بود و در حال حاضر تعداد آنها از مرز 200 دفتر مشاوره گذشته است.

وی در ادامه به «خانه‌های جوان» اشاره کرد و گفت: «خانه‌های جوان» که در دولت خاتمی ایجاد شده بودند در ابتدای تحویل دولت عملا چیزی از آنها باقی نمانده بود اما در حال حاضر بیش از 50 خانه جوان در کشور ایجاد شده است.

سلطانی‌فر به تسهیلات ازدواج نیز اشاره کرد و گفت: تسهیلات ازدواج در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم حدود سه هزار میلیارد تومان بود اما امروز این اعتبار به حدود 10 هزار میلیارد تومان رسیده و رشدی حدود 3.5 برابری داشته است؛ این در حالی است که رقم تسهیلات ازدواج نیز در دولت یازدهم از سه میلیون تومان به 10 میلیون تومان رسیده است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه به آینده وضعیت در حال شکل‌گیری حوزه جوانان (تفکیک حوزه جوانان از حوزه ورزش) بسیار خوش‌بینم، گفت: حل شدن مسائل جوانان نیاز به اهتمام جدی و همگرایی همه سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌ها دارد به این ترتیب مسائل حوزه جوانان باید به عنوان مطالبه جدی مردم مورد توجه همه دستگاه‌ها قرار گیرد و همگرایی لازم در این حوزه به وجود بیاید زیرا در غیر این صورت احیای سازمان ملی جوانان به تنهایی حلال مشکلات و کارساز نخواهد بود.

وی همچنین در این جلسه پس از تشریح عملکرد حوزه جوانان از سوی استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری از ظرفیت بی‌نظیری برای جلب گردشگر برخوردار است که باید به آن توجه شود.

سلطانی‌فر عنوان کرد: متاسفانه بر اساس آمار ارائه شده از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر، استان چهارمحال و بختیاری در کنار استان‌های خوزستان، گلستان و کرمان در مصرف موادمخدر وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد که نیازمند فعالیت بیشتر در این زمینه هستیم.

به گفته وزیر ورزش و جوانان، یکی دیگر از مواردی که در استان چهارمحال و بختیاری مورد غفلت قرار گرفته است نیز «ورزش روستایی و عشایر» به رغم وجود استعدادهای بالا در این استان است.

وی ادامه داد: نبود امکانات ورزشی و نبود شبکه ارتباطی مناسب سبب شده بسیاری از استعدادهای ورزشی در این استان از دست بروند.

سلطانی‌فر ادامه داد: ظرفیت این استان در حوزه ورزش روستایی بسیار زیاد است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها افزایش تعداد خانه‌های ورزش روستایی در این استان در دستور کار قرار دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید