تفکیک جوانان از ورزش در اولویت کاری دولت دوازدهم قرار گیرد

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: تفکیک جوانان از ورزش زمان‌بر و بهتر است جزو اولویت‌های کاری دولت دوازدهم باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حمید حسنی با بیان اینکه  قدم‌هایی در راستای تفکیک دو حوزه ورزش و جوانان در روزهای اخیر برداشته شده است ، اظهار کرد: ادغام دو حوزه ورزش و جوانان صدماتی را به حوزه جوانان وارد  کرده و سایه ورزش بر حوزه جوانان تاثیر گذار بوده است بنابراین بهتر است این تفکیک سریع‌تر اتفاق بیفتد اگرچه ممکن است زمان‌بر باشد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان خاطرنشان کرد: در حوزه‌های تخصصی نیز باید به موضوع اشتغال جوانان  و بعد از آن ازدواج جوانان وطلاق آنان توجه کرد.

وی ادامه داد: از اقدامات دیگری که باید در دستور کار دولت دوازدهم قرار گیرد،بازنگری در بودجه حوزه جوانان به صورت ویژه است زیرا با بودجه‌های اختصاص داده شده به این حوزه نمی توان‌ کاری کرد همچنین با توجه به وجود ستادهای استانی باید به ستادهای ساماندهی استان و شهرستان‌ها در حوزه جوانان، بودجه اختصاصی به صورت ویژه تعلق گیرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان افزود:گفته می‌شود که همه دستگاه‌های اجرایی موظف به فعالیت در حوزه جوانان هستند اما آنها مشکلات بودجه‌ای خود را دارند و حوزه جوانان در اولویت کاری آنها نیست. اگر بودجه اختصاصی حوزه جوانان  در همه دستگاه‌ها با  هماهنگی وزارت ورزش و جوانان و دستگاه مربوطه  در نظر گرفته شود ،اقدامات در این زمینه هدفمند خواهد شد.

وی به کیفی‌سازی سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: باید به سمت کیفی سازی سمن‌ها حرکت کرد. با اینکه در سطح کشور تعداد  سمن‌ها کم است ولی در حال حاضر با افزایش چشمگیر آن مواجه هستیم بنابراین باید به کیفی‌سازی سمن‌ها نیز توجه کرد. اگرچه کیفی سازی سمن‌ها در حال حاضر دردستور کار است ولی باید در سال‌های آتی بیشتر شود.

حسنی در پایان تاکید کرد: اوقات فراغت نیازمند تخصیص بودجه‌ اختصاصی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید