گزارش جی پلاس از افرادی که با تهدید سلامت مردم نان می خورند

ماسک های ضدکرونا را از دیوار نامهربانی بخرید! +عکس

در حالی که بعد از اعلام شناسایی چندین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایران، افراد جامعه در ساعات اولیه دچار نگرانی شدیدی شدند؛ در این میان برخی افراد اقدام به سودجویی از شرایط کرده و با راه انداختن به اصطلاح بازار سیاه، ماسک های تنفسی و بهداشتی را با چندین برابر قیمت می فروشند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس جامعه جی پلاس، بعد از اعلام رسمی ورود کرونا به ایران و جان باختن 2 تن از مبتلایان، مردم به خصوص ساکنان شهر قم (محل شناسایی اولین موارد) دچار اضطراب و نگرانی شدند. در این میان عده ای سودجو دست به کاری کاملا غیرانسانی زدند.

در حالی که مسئولان اعلام کردند هیچ مشکلی بابت تامین ماسک تنفسی و بهداشتی وجود ندارد و به تعداد مورد نیاز در دسترس می باشد اما از روز پنج شنبه اول اسفند قیمت ماسک های بهداشتی به شکل عجیبی افزایش یافت و حتی در شهر قم ماسک کمیاب و یا بهتر بگوییم نایاب شد.

بسیاری از داروخانه های این شهر با نصب کاغذ پشت شیشه از نبود ماسک خبر دادند.

داروخانه

 

بازار سیاه برای سود غیرانسانی

در تهران ماسک هایی که در هفته های اخیر نیز گران شده و به ۶ هزارتومان هم رسیده بود، روز پنج شنبه به بیش از ۱۴ هزارتومان رسید و حتی برخی از خرید ماسک های ۲۰ هزارتومانی و حتی گران تر خبر دادند.

نکته قابل توجه دیگر مربوط به آگهی فروش ماسک در سایت دیوار است. برخی سودجویان در ساعات اولیه تایید موارد کرونا درایران اقدام به خرید ماسک به تعداد زیاد شدند و همین عامل مهمی برای نبود ماسک در قم و گرانی آن در شهرهای دیگر شد.

photo_2020-02-21_00-20-32

photo_2020-02-21_00-20-33

photo_2020-02-21_00-20-34

photo_2020-02-21_00-20-35

photo_2020-02-21_00-20-34 (2)

 

خبرنگار جی پلاس، در تماس با برخی از آگهی دهندگان سایت درباره قیمت آن پرس و جو کرد. یکی از این افراد که در آگهی خود نوشته بود" ماسک ضد کرونا درباره این عنوان گفت: فقط برای تبلیغ نوشته ام."

او قیمت هر یک از ماسک های خود دا ۲۵ هزارتومن اعلام کرد.

یکی دیگر از آگهی دهندگان نیز به خبرنگار جی پلاس گفت که افراد خانواده اش بیش از هزار ماسک را از داروخانه های خریداری کردند تا سود زیادی داشته باشند.

photo_2020-02-21_00-21-58

photo_2020-02-21_00-24-30

 

به گزارش جی پلاس، با توجه به شرایط کشور بعد از ورود ویروس کرونا مسئولان مربوطه بیش از گذشته باید به این سری از مباحث توجه کنند چرا که در این شرایط که بسیاری از افراد نگران سلامتی خود هستند مجبور به خرید ماسک با قیمت های زیاد هستند. هرچند مشخص نیست که این افراد چرا به راحتی توانستند این تعداد ماسک را تهیه کنند.

برخی افراد به خاطر ناآگاهی و به خاطر همین تبلیغات دروغ (ماسک ضد کرونا و ضدویروس ) در همان مسیری قرار می گیرند که سودجویان منتظر هستند و ضرر بزرگی به کشور وارد می شود. خود این افراد نیز می دانند که ماسکی به نام ماسک ضدکرونا یا ضدویروس وجود ندارد اما عدم نظارت درست مسئولان باعث شد آن ها به راحتی به هدف خود برسند.

با وجود اینکه مسئولان وزارت بهداشت و دیگر مسئولان مربوطه بارها اعلام کردند که ماسک نمی تواند عامل قطعی عدم انتقال این ویروس باشد اما قطعا برخی افراد به خاطر ناآگاهی به این آگهی ها اعتماد می کنند. همان طور که یکی از آگهی دهندگان فروش بسته 100 تایی ماسک به قیمت 250 هزارتومان بعد از 5 ساعت به خبرنگار جی پلاس اعلام کرد که تمام ماسک هایش فروش رفته است!

ضمن اینکه قیمت ژل های ضدعفونی دست و صورت نیز در داروخانه ها با افزایش چشمگیری همراه بوده است.

11414024_167
قیمت اصلی ماسک با اعلام مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو

 

علاوه بر این بهداشت ماسک هایی که توسط افراد معمولی و خارج از داروخانه به فروش می رسد، تضمین نشده است.

در حالی که بعداز شروع ویروس کرونا در چین یک فرد به صورت ناشناس 500 ماسک را به اداره پلیس برد تا از آن ها تشکر کند اما متاسفانه کمتر از گذشت 24 ساعت از اعلام رسمی ورود کرونا به ایران برخی سودجویانی اینطور نامهربانانه برای رسیدن به اهداف خود سلامت جامعه را تهدید می کنند.

در چنین شرایط آن چه که جامعه نیاز دارد؛ همدلی میان تک تک افراد است و سلامتی جامعه نه تنها برای مسئولان، بلکه برای تمام افراد جامعه مهم قلمداد شود. قطعا اگر در این وضعیت هرکسی به فکر سود خود باشد شرایط بحرانی پیش روی سلامت جامعه خواهد بود و با نامهربانی و سود از تهدید سلامت مردم، تک تک افراد به خطر می افتند.

 

گزارش لحظه به لحظه از وضعیت کشور بعد از ورود کرونا

اولین فیلم از بیماران مشکوک به کرونا در قم

ویروس کرونا را ببینید +فیلم

چرا کودکان برابر کرونا مقاوم ترند؟

کرونا مردان را بیشتر می کشد یا زنان را؟

پاکسازی اتوبوس های تهران از امشب

کمبود ماسک در کشور وجود ندارد

راهکار جلوگیری از شیوع کرونا در حرم حضرت معصومه(س) +عکس

چگونه کرونا را با سرماخوردگی و آنفلوآنزا اشتباه نگیریم؟

علت پاکسازی مترو شوش چه بود؟

خاکسپاری قربانیان کرونا بدون تشریفات و با رعایت شرایط بهداشتی

باورهای غلط در راه مقابله با کرونا

چطور در برابر ویروس کرونا مقاوم شویم؟

قرنطینه دو مورد مشکوک به کرونا در بابل

 

دیدگاه تان را بنویسید