به گزارش ایرنا از دماوند، کلنگ پل روگذر کابلی نمیر شهر رودهن، آغاز عملیات اجرایی سردخانه دو منظوره 15 هزار تنی و کارخانه بسته بندی میوه شرکت شکوه سبز دماوند و افتتاح پارکینگ خودروهای عملیاتی امداد و نجات شهرستان در پایگاه هلال احمر چناران از جمله پروژه های این روز بود.
قاسم میرزایی نیکو، نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص پروژه شرکت شکوه سبز دماوند، اظهار کرد: این شرکت خدماتی همچون سردخانه، سورتینگ میوه، نیروگاه تولید برق 5 مگاواتی و پایانه صادراتی را در دستور کار دارد.
وی با بیان اینکه این سردخانه دو منظوره 15 هزار تن میوه نگهداری می کند، خاطرنشان کرد: تاکنون 70 درصد بخش فیزیکی سردخانه و خریداری تعدادی از ماشین آلات توسط شرکت صورت گرفته ولی با توجه به شرایط اقتصادی نیازمند حمایت برای تکمیل پروژه است.
میرزایی نیکو گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، بخش عمده ایی از تولیدکنندگان با مشکل بودجه مواجه هستند زیرا منابع مالی که در گذشته دریافت کرده اند برای زمان امروز کافی و مناسب نیست.
همچنین احمد صلحی زاده، مدیرعامل شرکت شکوه سبز دماوند با بیان اینکه این طرح از سال 87 آغاز شد ولی از همان زمان با مشکلاتی برای تکمیل مواجه شد، افزود: ابتدا طرح اقتصادی پروژه بالغ بر 13 میلیارد و 800 میلیون تومان بود ولی تاکنون 27 میلیارد تومان هزینه ریالی و 800 هزار یورو هزینه ارزی شده است.
وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی گریبانگیر پروژه است، گفت: اگر دولتمردان برای تکمیل پروژه این مجموعه را یاری کنند، سردخانه تا 9 ماه آینده به اتمام می رسد که قطعا این اتفاق خواهد افتاد چراکه هدف ما سازندگی است.
این مسئول با بیان اینکه این پروژه کاربری سردخانه بالای صفر و زیر صفر با هدف ذخیره‌سازی میوه را دارد، خاطرنشان کرد: این مجموعه شامل یک کارخانه بسته‌بندی میوه با مراحل شستشو، بسته‌بندی و درجه‌بندی میوه است.
وی ادامه داد: در زمان آغاز عملیات قول تأمین برق مجموعه از وزارت نیرو گرفته ‌شده بود اما به علت کمبود برق منطقه مجبور به احداث یک نیروگاه برق 5 مگاواتی شدیم.
صلحی زاده ادامه داد: همچنین در راستای کنترل بازار میوه منطقه و عرضه مستقیم کالا مجتمع خدماتی در قالب پنج هزار متر نیز احداث خواهد شد.
این مقام مسئول ادامه داد: افتتاح این پروژه زمینه اشتغال‌زایی 50 تا 60 نفر در سردخانه و کارخانه بسته‌بندی میوه، 10 نفر در نیروگاه برق و 50 نفر در مجتمع خدماتی که شامل عرضه مستقیم کالا می باشد را فراهم می کند؛ فاز بعدی پروژه شامل مجموعه پایانه صادراتی میوه و محصولات کشاورزی در منطقه شرق استان تهران است که در تلاش هستیم محقق شود.
مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند نیز در این خصوص اظهار داشت: سیاست ما در شهرستان پیرو سیاست های دولت رونق اشتغال در شهرها و روستاها است.
وی ادامه داد: در نظر داریم در سطح روستاهای شهرستان 60 پروژه بوم گردی افتتاح و به مرحله بهره برداری رسانیم که این خود زمینه ایجاد درآمد پایدار را در روستاها فراهم می کند.
این مقام مسئول ادامه داد: تقویت بخش تولید زمینه اشتغال بیشتر را فراهم می کند و امروز وظیفه داریم از کارخانجات و مراکز تولیدی که به هر دلیلی متوقف شده حمایت کنیم.

**افتتاح پارکینگ خودروهای عملیاتی امداد و نجات دماوند
سعید طاهری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند در خصوص افتتاح پارکینگ خودروهای عملیاتی امداد و نجات پایگاه چناران شهرستان دماوند اظهار داشت: این پروژه با مبلغ 60 میلیون تومان افتتاح شد و یکی از معضلات 17 ساله این پایگاه مرتفع شد.
وی ادامه داد: در صورت بروز مشکل برای خودروهای امدادی باید هزینه های زیادی را به منظور تعمیر آن پرداخت می کردیم که احداث چنین مکانی علاوه بر نگهداری و مراقبت از خودروهای عملیاتی، موجب جلو گیری از به وجود آمدن مشکلات فنی برای استفاده به موقع از آنان می شود.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند مساحت پارکینگ را حدود 60 متر مربع دانست و افزود: این مجموعه ظرفیت پارک 4 خودروی امدادی و حتی پارک خودروهای سنگین را دارد.
طاهری در خصوص راه اندازی سوله امدادی نیز گفت: این سوله 15 سال بلااستفاده بود که با اختصاص اعتباری بالغ بر 350 میلیون تومان از طریق اعتبارات ملی تکمیل این سوله نیز در دستور کار است.
وی ادامه داد: بهسازی سوله امدادی ظرفیت اسکان آسیب دیدگان از 6 درصد را به 30 درصد در پایگاه چناران افزایش می دهد و قابلیت دپو بیشتر تجهیزات امدادی فراهم می شود؛ با اجرای این طرح این پایگاه بزرگترین پایگاه امدادی شرق استان تهران خواهد بود.
همچنین کلنگ پل روگذر کابلی نمیر شهر رودهن نیز با حضور مسئولان به زمین خورد. این پروژه 35 متر طول دهانه پل، بیش از 14 متر عرض پل و از جنس فلزی است که اجرای پروژه شش ماه بطول می انجامد.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.