سردار عبدالرضا ناظری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: پس از وقوع زلزله بامداد امروز در استان های تهران و البرز ، برخی از مردم شهرستان های شرق استان تهران ، ترجیح دادند که شب را در مناطق امن اعلام شده از سوی ستاد مدیریت بحران شهرستان ها بگذرانند که پلیس با حضور محسوس در مناطق مختلف ، امنیت منازل مردم را تأمین کرد.
وی افزود : زلزله 5.2 ریشتری هفته گذشته در استان های تهران و البرز ، مانوری عملی برای تمامی دستگاه های اجرایی ، امدادی و انتظامی در مقابله با بحران محسوب می شد و پلیس نیز با بهره گیری از توان و ظرفیت های موجود توانست با شناسایی نقاط ضعف ، به آمادگی کامل برای مقابله با بحران دست یابد.
ناظری تصریح کرد: در زلزله گذشته ، یکی از مشکلات مربوط به راه های ارتباطی شمال کشور بود و تردد تعداد زیادی از خودروها در این مسیر ، ترافیک زیادی را به وجود آورده بود که پلیس با شناسایی نقاط حساس و گره های کور ترافیکی ، شب گذشته با استقرار در این مناطق ، ترافیک روانی را در جاده های ارتباطی شمال کشور برقرار کرد.
وی تأکید کرد: نیروی انتظامی شرق استان تهران در آماده باش کامل قرار داشته و این اطمینان را به مردم می دهد که امنیت را چه در شرایط عادلی و چه در شرایط بروز بحران در تمام مناطق شهری و روستایی تأمین می کند.
فرمانده نیروی انتظامی ویژه شرق استان تهران از مردم خواست تا ضمن همکاری با نیروهای پلیس ، در زمان بروز بحران از توجه به شایعات پرهیز کرده و اخبار و اطلاعات را فقط از رسانه های معتبر دنبال کنند.
زمین لرزه ای ساعت 00:54:33 بامداد چهارشنبه به بزرگی 4.2 ریشتر در عمق 12 کیلومتری زمین روی داد و مرکز آن مرز استان‌های تهران و البرز در نزدیکی ملارد اعلام شد.
پس از این زلزله که در استان‌های البرز و قم هم احساس شد، برخی مردم در خیابان‌ها حضور یافتند.
این زمین لرزه یادآور زلزله مشابه چهارشنبه شب هفته گذشته بود که به بزرگی 5.2 ریشتر در 7 کیلومتری عمق زمین روی داد.
فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین ، قرچک ، پیشوا ، پاکدشت ، پردیس ، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.