حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند که با حضور نمازگزاران در مسجد جامع شهر برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن عید غدیرخم به عنوان بزرگترین عید مومنان، اظهار داشت: رهاورد غدیر تعیین تکلیف حکومت ها تا روز قیامت است؛ غدیر یعنی ولایت الهی را بپذیریم و از طاغوت ها اجتناب کنیم.
وی با بیان اینکه هدف غدیر برپایی حکومت عدل الهی بود، گفت: اگر حضرت علی (ع) یاران گوش بفرمانی داشت و مردم در تمام عرصه ها از آن حضرت پیروی می کردند و اگر سلسله جلیله امامت، حکومت می کردند امروز وضع دنیای اسلامی این نبود.
این مقام مسئول با بیان اینکه اگر مردم با ولی الهی و امام و جانشین همکاری نکنند، حضرت علی (ع) هم که باشد، نتیجه لازم گرفته نمی شود، خاطرنشان کرد: همه باید حاکم اسلامی را همکاری کنند؛ اکنون اگر قوه قضائیه با فساد برخورد می کند همه باید این قوه را حمایت کنند نه اینکه عده ایی بگویند در نظام پهلوی این فسادها نبود.
خطیب جمعه دماوند بیان داشت: امام (ره) و رهبر معظم انقلاب ساده ترین زندگی را داشته و دارند و همه تلاش ایشان برای داشتن استقال، عزت و رفاه مردم و حل مشکلات کشور است و اینکه برخی از مسئولین حرف رهبر را سرلوحه کار خود قرار نمی دهند و عمل نمی کنند، گناه رهبری نیست.
وی با اشاره به اینکه پیام امروز غدیر، شکرگزاری به درگاه خداوند برای داشتن نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: برای حفظ این نظام و توجه به دستاوردهای آن باید به دستورات الهی عمل کنیم و مقابل رهبری موضع نگیریم چرا که رهبر معظم انقلاب دلسوز مردم و نظام است.
حجت الاسلام فتاح دماوندی همچنین ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: در طول 40 سال از انقلاب اسلامی، خدمات فراوانی توسط دولت ها انجام شده و مردم قدرشناس زحمات آنان هستند اما از مسئولین توقع دارند که همت بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان فرمودند من از دولت حمایت می کنم و بعد از این هم همین خواهد بود و باید منصف باشیم و رفتارها را نگاه کنیم؛ این ربطی به انتخابات ندارد، بحث انصاف و بی انصافی است.
این مقام مسئول با اشاره به دیگر فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: ایشان همواره بر انصاف تاکید دارند و معتقد هستند که در کنار بیان نقاط ضعف باید نقاط قوت را هم مطرح کرد؛ در شهرستان دماوند نیز اقدامات مطلوبی صورت گرفته که در کنار انتقاد باید از زحمات آنان تشکر کرد.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.