حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اهل قلم اظهار داشت: خبرنگاران نقش بسزایی در تحقق آرمان های انقلاب داشتند و مشکلات بسیاری را قبل و بعد از جنگ تحمل کردند که اگر این قشر موثر نبودند، امروز تاریخ ما ماندگار نمی شد.
وی با بیان اینکه خبرنگاران با مطالبه گری آرمانها، دین خود را به انقلاب ادا کنند، بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، شهدا ارزشمند ترین هدیه که جانشان بود را در راه اسلام تقدیم کردند و هر کس که از قافله شهیدان جا مانده وظیفه دارد راه آنها را ادامه دهد و نقش خبرنگاران در این عرصه بی بدیل است.
حجت الاسلام فتاح دماوندی با بیان اینکه در شرایط کنونی خبرنگاران، وظیفه خود را در تهیه و انتشار اخبار صحیح و مفید به خوبی ادا کنند، خاطرنشان کرد: کارنامه دولت ها را خبرنگاران به دست اقشار مختلف مردم و حتی مسئولان می‌رسانند اما آنچه رسالت اصلی آنان است بیان ‌مطالبات و خواسته های مردمی است.
این مقام مسئول با تاکید براینکه آیینه تلاش های مسئولین خبرنگاران هستند، تصریح کرد: اصحاب رسانه برای موفقیت در حوزه فعالیت خود علاوه بر بیان مطالبه مردم، بدون حمایت از جناح یا گروه خاصی برای تحقق آرمان های نظام گام بردارند.
وی با اشاره به شعار سال و تاکید بر حمایت از کالای ایرانی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و ترویج فرهنگ صرفه جویی و دوری از اسراف، تاکیدکرد: امروز اصحاب رسانه و قلم باید به دولت کمک کنند تا از این پیچ تاریخی گذر کنیم؛ گاهی کمک به دولت در انتقاد صریح و دلسوزانه خبرنگاران تجلی پیدا میکند و گاهی هم با افشا کردن فساد مفسدین و تقاضای مجازات آنها معنی می یابد.
امام جمعه شهرستان دماوند گفت: خبرنگاران اگر بتواند فراجناحی عمل کنند، موفق هستند چرا که اگر منتصب به جناحی باشند به اجبار باید بر اساس سیاست های آن گروه عمل کنند و این ضربه زدن به جایگاه اصلی خبرنگاری و قلم است.
وی آزاد بودن، نترس، حرکت در مسیر منافع و رضایت مردم و حمایت از مظلومان و مستضعفین‌ و حقوق اقشار ضعیف را از دیگر رسالت های خبرنگاران دانست وافزود: اگر به دنبال توسعه و پیشرفت شهرستان هستیم، خبرنگار می توانند با مطالبه گری از مسئولان برای تحقق آرمان های شهرستان تاثیرگذار باشند.
امام جمعه دماوند ادامه داد: خبرنگاران می توانند مسئولان را پاسخگو کنند تا منطقه سکوی پرش مسئولان نشود و این مهم با بیان برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و همچنین تاکید بر نگاهی کارشناسانه محقق می شود.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.