به گزارش خبرنگار ایرنا دریادار دوم عرشه و ستاد احمدرضا باقری صبح پنجشنبه در مراسم صبحگاه مشترک در ناوگان شمال با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: سوم خرداد ، در تاریخ کشورمان از جهات بسیاری دارای اهمیت است.
وی افزود: واقعه سوم خرداد نه فقط بخاطر آزادسازی یک شهر و بازپس گیری 25 هزار کیلومتر از خاک کشور ، بلکه به دلیل وارد آمدن ضربه مهلک به دشمن تا بن دندان مسلح اهمیت دارد.
دریادار باقری با تاکید بر اینکه آزادسازی خرمشهر در آن برهه از زمان بر اساس محاسبات نظامی عملا امکان پذیر نبود، تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر بیانگر آن است که مهمترین عامل در پیروزی، داشتن رهبری با درایت ، ایمان و انگیزه و همچنین حفظ انسجام و وحدت بین مردم و نظامیان است.
وی با اشاره به توطئه های مکرر دشمنان از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون علیه ایران اسلامی تاکید کرد: امروز در شرایطی که ایران اسلامی با آماج فتنه انگیزی و توطئه دشمنان قرار دارد، باید با عبرت گرفتن از تاریخ و حفظ بیش از پیش وحدت و همدلی ملی بین همه آحاد و اقشار این سرزمین در سایه اطاعت از رهبری در مسیر پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداریم.

** وعده تحقق آزاد سازی بیت المقدس نیز نزدیک است
در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه شهرستان بندرانزلی واقعه سوم خرداد را از مصادیق پیروزی خون بر شمشیر دانست و اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر با مقاومت و از جان گذشتگی همه نیروهای اسلام شکل گرفت تا جایی که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.
به گزارش ایرنا با آغاز جنگ تحمیلی نیروهای رژیم بعث عراق با حمله به خاک میهن اسلامی خرمشهر را به اشغال خود در آوردند و رزمندگان اسلام در روز سوم خردادماه سال 1361، پس از 578 روز اشغال با انجام عملیات غرورآفرین بیت المقدس، خرمشهر را آزاد کرده و دشمن را از خاک میهن اسلامی بیرون راندند.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و منطقه چهارم دریایی و ستاد فرماندهی ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این شهر ساحلی مستقر است.
7471 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.