به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، رضا عبدلی از تعریض، آماده‌سازی و لایه‌گذاری هشت هزار متر مربع GCL ( نوعی عایق رس ریز دانه) در سلول دفن بهداشتی بیمارستانی مجتمع پردازش و دفع آرادکوه خبر داد.
وی با بیان این که براساس قانون، کلیه پسماندهای عفونی و زیان‌آور ناشی از بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و سایر مراکز مشابه در زمره پسماندهای پزشکی (بیمارستانی) قرار می‌گیرند، تصریح کرد: این دسته از پسماندها از جمله پسماندهای ویژه محسوب شده و به شرایط خاصی جهت جمع‌آوری، حمل و دفع نیاز دارند.
عبدلی با اشاره به این که ماده هفت قانون مدیریت پسماند به صراحت تولیدکنندگان را مسئول مدیریت اجرایی پسماندهای بیمارستانی خود معرفی کرده است افزود: اداره و تدبیر این نوع از پسماندها در حیطه وظایف شهرداری نیست.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: با توجه به این که در حال حاضر متولی‌ این امر مشخص نشده؛ سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران بارگیری، حمل و دفع پسماندهای گندزدایی شده توسط تولیدکنندگان را بر عهده گرفته است.
عبدلی تصریح کرد: روزانه 100تن پسماند پزشکی در تهران تولید می شود و ظرفیت پذیرش این پسماندها در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه افزایش می یابد.
وی گفت: با گذشت 10سال از زمان تاسیس سلول دفن بهداشتی پسماندهای بیمارستانی، نیاز به افزایش حجم این سلول جهت دفع پسماندهای پذیرش شده احساس شد؛ لذا از ابتدای امسال مطالعات و برنامه‌ریزی‌های اولیه جهت گسترش حجم سلول دفن بهداشتی این مجتمع آغاز گردید.
مدیر عامل سازمان مدیریب پسماند خاطر نشان کرد: این موضوع که نفوذ شیرابه ناشی از پسماندهای انباشته شده در مراکز دفن از جمله معضلاتی است که علاوه بر آلودگی آب‌های زیرزمینی موجب انتشار گازهای نامطبوع و آلاینده نیز می شود افزود: امروزه استفاده از لندفیل (خاک چال) به دلیل زه کشی مناسب و ایزولاسیون بستر از جمله فناوری‌های مورد استفاده جهت دفن بهداشتی پسماندها به ویژه پسماندهای بیمارستانی در کلان‌شهرها محسوب می‌شود.
وی در پایان گفت: عملیات آماده‌سازی و لایه‌گذاری هشت هزار مترمربع G.C.L سلول دفن بهداشتی مجتمع آرادکوه از خرداد ماه امسال آغاز و طی 2 ماه به پایان رسید و پیش بینی شده است که با اتمام این عملیات، سلول جدید تا 2 سال آینده پاسخگوی مدیریت و امحای پسماندهای بیمارستانی شهر تهران باشد.
تهرام/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.