به گزارش ایرنا، فرهاد افشار روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: این حیوانات پس از جمع آوری، واکسینه و عقیم سازی، آزاد می شوند.
به گفته وی، این روند( گرفتن هر قلاده سگ) 400 هزار تومان هزینه دارد که رقم سنگینی به مدیریت شهری تحمیل می کند.
افشار کاهش زاد و ولد سگهای ولگرد را منوط به همکاری مسئولان شهرها و روستاهای اقماری تهران دانست و گفت: در این راستا مقرر شده که جلسه مشترک اعضای کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر، مسئولان شهرداری و مسئولان ذی ربط شهرها و روستاهای اقماری تهران برای ساماندهی و عقیم سازی سگ های ولگرد برگزار شود.

* 400 هزار واحد شغلی در تهران فعالیت می کند
افشار در بخش دیگری از سخنان خود گفت که 400 هزار واحد شغلی در تهران فعال است.
وی ادامه داد: واحدهای شغلی مذکور در بحث آلودگی آب، هوا و خاک و همچنین مزاحمت هایی که برای شهروندان ایجاد می کند مطالعه و تفکیک و ساماندهی می شوند.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در خصوص ساماندهی کارواش ها نیز گفت: موضوع آلودگی آب در کارواش ها همواره مطرح است که باید ازورود آب به چاه ها جلوگیری شود که در این خصوص نیز الزاماتی تدوین و ابلاع می شود.
به گفته وی، اخطارهای مربوط در خصوص آلودگی آب به برخی کارواش ها داده شده است.

* ساماندهی 80 رسته شغلی تا پایان سال
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر همچنین با بیان اینکه تاکنون 10 رسته شغلی ساماندهی شده‌اند، گفت: تا پایان امسال 80 رسته‌ دیگر نیز ساماندهی شوند.
وی با بیان اینکه طبق قانون شهرداری‌ها موظف هستند تا از فعالیت مشاغل مزاحم و مخاطره‌آمیز بهداشت عمومی جلوگیری کنند،افزود: 31 رسته‌ شغلی از جمله دباغی‌ و کور‌ه‌های آجرپزی‌ و آهک‌پزی به عنوان شغل دارای آلایندگی‌ بالا شناسایی و به بیرون شهرها منتقل شدند.
به گفته افشار، در کشورهای پیشرفته بجای انتقال مشاغل، مدیریت مشاغل انجام می شود.
وی با بیان اینکه انتقال مشاغل باعث شده که امروز سفرهای شهری افزایش پیدا کند، اظهارداشت: مصداق بارز این افزایش سفرها و ترافیک در مناطق 15 و 20 به وضوح مشاهده می شود.
به گفته افشار، خروج این مشاغل در واقع انتقال آلودگی از نقطه‌ای به نقطه دیگر بوده است و با توجه به پیوستگی که در شهر وجود دارد، نهایتاً اثرش مشاهده می‌ شود.

* انتقال موش‌های زنده به پایتخت توسط شرکت‌های پیمانکاری شایعه‌است
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران همچنین با بیان این که شرکت‌های پیمانکاری در حوزه مقابله با حیوانات موذی تنها برای 'فعالیت، میزان تجهیزات و منافذی که در حوزه مقابله با موش‌ها مسدود می‌کنند' از شرکت ساماندهی صنایع پول دریافت می‌کنند،اظهارداشت : ورود موش های زنده از سایر نقاط دیگر به شهر تهران برای دریافت پول از اساس شایعه‌ای بیش نیست.
وی در ادامه‌ با بیان اینکه آمار ‌دقیقی نسبت به تعداد موش های تهران وجود ندارد، ادامه داد: به تازگی مرکز مطالعات شهرداری تهران با یکی از شرکت ها در این حوزه قراردادی منعقد کرده است که بتواند ظرف یک سال و نیم آینده با مبنای علمی برآوردی از جمعیت موش‌ها در سطح شهر تهران به دست بیاورند.
وی ادامه داد: اعلام آمارها در گذشته هیچ یک مبنای علمی نداشته است و شرکت نیز برای شناخت تنوع زیستی این حیوان در سطح شهر قراردادی با انستیتو پاستور ایران منعقد کرده است که تنوع زیستی جمعیت موش ها شناسایی شود.
افشار در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اظهار کرد: برای مبارزه با این حیوانات در سطح شهر تهران از اساتید جانورشناس نیز دعوت به عمل آوردیم و با تشکیل تیمی در این خصوص به دنبال نیازهای اکولوژیک این حیوان هستیم.
به گفته وی، قطعا با وجود دو موضوع پناهگاه، آب و غذا به واسطه حضور شهروندان برای این جانوران باید به دنبال کنترل و کاهش جمعیت این حیوانات باشیم.
افشار خاطرنشان کرد: بی تردید حذف کامل این موجودات پیش فرضی منسوخ است و به فرض تحقق آن نیز تبعات محیط زیستی آن مورد مطالعه قرار نگرفته است.
وی ادامه‌ داد: موش‌ها از هوش بسیاری برخوردار هستند و در کمترین زمان ممکن خود را با محیط شهری تطبیق می‌دهند. به شکلی که اگر ماده سمی باعث مرگ یکی از اعضای این جمعیت شود، بقیه موش ها از آن مواد استفاده نخواهند کرد بنابراین کنترل جمعیت آنها و کاهش خطراتشان برای شهروندان بهترین رویکرد موجود در مقابله با این حیوانات است.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره شیوه کار پیمانکاران در حوزه مقابله با حیوانات موذی نیز، خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان پیمانکاران در مقابل لاشه جمع‌آوری شده موش‌ها پولی دریافت نمی‌کنند،‌ بلکه بر اساس فعالیت، تجهیزات به کار گرفته شده و نهایتا تعداد منافذی که از بین می برند از شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران پول دریافت می‌کنند.
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.