به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن علیجانی شامگاه چهارشنبه در دیدار با اصحاب رسانه به مناسب روز خبرنگار افزود: 50 هزار میلیارد ریال برای ساماندهی روان آب های سطح شهر تهران نیاز است و ساماندهی آن هر چه سریعتر در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
وی اظهار داشت: با راه اندازی سامانه دفع زباله های شهری از روان آب ها، ساماندهی خروجی پساب های کارخانجات به رودخانه های جنوب تهران و تاسیس تصفیه خانه بر روی رودخانه سرخه حصار 60 هزار هکتار از اراضی شهرهای ورامین، قرچک، ری و قیامدشت سیراب می شود.
علیجانی با اشاره به اینکه آلودگی خاک و آب های زیر زمینی یکی از 10 چالش بزرگ استان تهران است، عنوان کرد: رسیدگی در خصوص نشت مواد نفتی به اراضی کشاورزی و سفره های زیرزمینی اطراف پالایشگاه تهران در دستور کار مجمع نمایندگان تهران، ری، شمیرانات و پردیس قرار گرفته است.
وی ادامه داد: آب و خاک از سرمایه های اصلی کشور محسوب می شوند و هر نهادی که به این 2 عنصر حیاتی آسیب وارد کند باید جوابگو باشد و در خصوص پاکسازی آن اقدامات لازم را انجام دهد.
علیجانی با اشاره به اینکه پالایشگاه تهران سالانه یکهزار میلیارد ریال هزینه آلایندگی به شهر تهران پرداخت می کند، اضافه کرد: استانداری، شورای شهر و شهرداری تهران باید جوابگو باشند که چه میزان از این هزینه آلایندگی صرف مشکلات شهرستان ری می شود.
وی یادآرو شد: شهرداری تهران در خصوص اینکه روزانه 20 هزار تن انواع زباله های خانگی، صنعتی، بیمارستانی و نخاله ساختمانی را وارد شهرستان ری می کند پاسخگو باشد واقدامات عاجل را در این زمینه انجام دهد.
علیجانی در ادامه با اشاره به اینکه تجریش و شهرری تنها شهرهای کشور هستند که شورای شهر مستقل ندارند، عنوان کرد: 30 نماینده مجمع نمایندگان تهران با جدیت این امر را در مجلس دنبال می کنند تا براساس اصل 100 قانون اساسی این 2 شهر نیز دارای شورای مستقل شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حقابه کشاورزان حسن آباد فشافویه پرداخت و اظهار داشت: حسن آباد دو سوم مساحت شهرستان ری را تشکیل می دهد که دارای پتانسیل های عظیم کشاورزی و از قطب های تولید گندم در استان تهران محسوب می شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر 12 میلیون متر مکعب آب در پشت سد شهید کلانتری فشافویه ذخیره شده است تاکید کرد: این آب باید با سرعت بیشتری در اختیار کشاورزان این شهر قرار گیرد.
وی ادامه داد: مجمع نمایندگان تهران به دنبال اختصاص بخشی از آب کانال نواب به کشاروزان حسن آباد فشافویه و کهریزک هستند تا بخشی از حقابه این کشاورزان از رودخانه کرج و کن جبران شود.

** 95 درصد داروهای مورد نیاز مردم تولید داخل است
عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کشور از لحاظ تامین دارو در تحریم های پیشرو هیچ مشکلی نخواهد داشت، تصریح کرد: 95 درصد داروهای مورد نیاز مردم در داخل کشور تولید می شود و تنها پنج درصد از کشورهای اروپایی وارد می شود.
علیجانی با اشاره به اینکه 3 میلیارد و 500 میلیون دلار در حال حاضر برای تامین داروهای مورد نیاز کشور اختصاص داده شده است گفت: پیش بینی شده در دوران تحریم ها این میزان به 2 میلیارد دلار برسد.
وی یادآور شد: مسئولان وزارت بهداشت در حوزه دخیره سازی داروهای خاص مورد نیاز کشور در دوران تحریم ها باید از تجربه 400 میلیون دلار داروی فاسد سال 1391 درس بگیرند و جمع آوری داروها را براساس نیاز کشور انجام دهند.
علیجانی با بیان اینکه مجلس و سران سه قوه باید در دوران تحریم ها با هماهنگی و انسجام نیازهای اساسی کشور را برطرف کنند، تاکید کرد: سران قوا باید در وهله اول سه نیاز اساسی کشور یعنی سلامت، امنیت و آموزش و پرورش کشور را برطرف نمایند.
مراسم دیدار خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان ری با علیجانی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.