سید محمدعلی افشانی روز یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: البته این قانون ابتدا باید توسط شورای نگهبان تایید و برای اجرا ابلاغ شود.
وی اظهارداشت: من موافق این قانون هستم و به همین دلیل از هم اکنون اجرای آن در شهرداری را آغاز کردم زیرا یک نیروی جوان در صورت داشتن شرایط لازم می تواند مفیدتر باشد.

**تهران در برابر زلزله آسیب پذیر است
شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه شهر تهران به دلیل وجود گسل های بزرگ و بافت فرسوده وضعیت خوبی در حوزه آمادگی در برابر زلزله ندارد خاطرنشان کرد:تهران در برابر زلزله آسیب پذیر است.
وی با اشاره به زلزله چند ماه گذشته در ملارد افزود: تجربه این زلزله نشان داد مهم ترین مسئله بعد از مدیریت مردم موضوع ترافیک و حمل و نقل است.
افشانی با بیان این که بخشی از امداد رسانی باید در زمان بحران از طریق بالگرد و اورژانس هوایی انجام پذیرد،افزود: باید مشخص شود هر کدام از پادگان هایی که درون شهر قرار دارند پشتیبانی کدام محل را بر عهده دارند؛ علاوه بر آن در جلسه مدیریت بحران کشور برای هر منطقه یک استان معین در زمان وقوع زلزله مشخص شد.
به گفته وی همچنین مقرر شد مکان اسکان مردم در زمان بحران و نحوه ارائه خدمات در این مکان ها مشخص شود.
شهردار تهران در خصوص صحبت های رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور مبنی بر آمادگی 15 درصدی پایتخت در زمان بحران اظهار داشت: مبنای این تحقیق را نمی دانم و بنابراین نمی توانم در این خصوص با درصد صحبت کنم زیرا ممکن است میزان آمادگی از این عدد کمتر یا بیشتر باشد اما مهم این است که میزان خسارت به ویژه خسارت جانی در زمان وقوع بحران و همچنین زمان امداد و نجات را کاهش دهیم.
وی با بیان این که نباید خشکسالی های اخیر ما را از وقوع سیل غافل کند ادامه داد: با توجه به تغییرات اقلیمی در جهان احتمال بارندگی های غیر قابل پیش بینی وجود دارد و باید برای زلزله و سیل آمادگی لازم را داشته باشیم.
شهردار تهران با اشاره به جلسه با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص بحران در شهر تهران اظهار داشت: در این جلسه مصوب شد تمام دستگاه ها میزان داشته های خود را اعلام کنند تا از ظرفیت منابع عمومی، دولت و شهرداری در زمان وقوع بحران استفاده شود.
تهرام/9353/1109
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.