به گزارش ایرنا ، محمد صیدلو روز چهارشنبه در همایش مدیران مدارس مقاطع مختلف تحصیلی ورامین که در دبیرستان نمونه حضرت امیرالمونین(ع) این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: فضای امروز مدرسه باید از نشاط و سرزندگی در حوزه های مختلف آموزشی و پرورشی برخوردار باشد و این مهم جز با مشارکت معلمان و کارکنان مدارس حاصل نمی شود.
وی افزود :اگر مدیران مدارس به معلمان اجازه دهند تا در حوزه مسائل آموزشی و پرورشی ورود کرده و اظهار نظر کنند شاهد رشد مدرسه در همه ابعاد می شویم.
وی با تأکید بر لزوم سلامت اداری به ویژه در مجموعه آموزش و پرورش و مدارس گفت : فرایند اداری به ویژه در حوزه آموزش و پرورش و مدارس باید شفاف و بدون شائبه اجرا شود تا از بروز فساد در حوزه های مختلف پیشگیری شود.
صیدلو اظهار کرد: یکی از نمونه های بارز شفافیت فعالیت در زمان ثبت نام مدارس است به گونه ای که خانواده ها بدون دغدغه واردفضای آموزشی شده و فرایند ثبت نام را به صورت قانونی و طبق دستورالعمل های ارسال شده از سوی وزارت آموزش و پرروش انجام دهند.
وی تأکید کرد: رعایت دستور العمل ستاد ثبت نام و محدوده بندی در ستاد نظارت در ثبت نام دانش آموزان از اولویت های مهم تابستان 97 است و مدیران موظفند تا نسبت به اجرای مطلوب این دستورالعمل ها که دغدغه خانواده ها را برطرف می کند اقدام کنند.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از مدیران مدارس خواست تا دستورالعمل های مربوط به ستاد ثبت نام را در معرض دید عموم مردم قرار داده و از هر گونه اقدام خارج از قانون پرهیز کنند.
وی با اشاره به لزوم تکریم ارباب رجوع گفت : اگر مدیری بتواند قضاوت مثبت افکار عمومی را نسبت به عملکرد خود جلب کرده و آرامش مجموعه مدیریتی خود را حفظ کند ، در فعالیت خود موفق می شود.
صیدلو گفت : توان برنامه ریزی، قدرت سازماندهی و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود، داشتن توانمندی راهبری و هدایت و نظارت و کنترل مستمر بر مجموعه مدیریتی از جملۀ مهم ترین وظایف ذاتی مدیران مدارس است.
بیش از 38 هزار دانش آموز دختر و پسر در مقاطع ابتدایی ، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم مدارس ورامین مشغول به تحصیل می باشند.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.