احمد فدایی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان ورامین از 220 هزار هکتار اراضی ملی برخوردار است که 95 درصد این اراضی سندمالکیت دفترچه ای دارند و باید این اسناد ، در قالب طرح کاداستر (حد نگار) به سند تک برگی تبدیل شود.
وی اظهار داشت: کاداستر ، نقشه‌هایی بر اساس موقعیت جغرافیایی، جهانی و دقیق است که با اجرای آن ، تا حد زیادی از بروز اختلافات جلوگیری شده و امکان سودجویی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند را به حداقل می‌رساند.
وی تصریح کرد: بر اساس این طرح جای دقیق زمین ، موقعیت UTM در سامانه GIS ثبت می وشد تا از هرگونه تخلف ، جعل اسناد و دست اندازی به اراضی ملی و مالکیت مردم جلوگیری شود.
فدایی اضافه کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه و تصویب در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران ، اجرای طرح کاداستر در اراضی شهرستان ورامین از 52 هزار هکتار به 150 هزار هکتار افزایش یافته و بر اساس آن ، این میزان از اراضی تا پایان سال 97 دارای سند تک برگی می شوند.
وی از تصرف اراضی ملی به عنوان یکی از نتایج نبود اسناد تک برگی یاد کرد و افزود : در چهار ماهه نخست امسال ، بیش از 80 هکتار از اراضی ملی که توسط اشخاص مختلف ، تصرف شده بود آزاد سازی شد که با اجرای کامل این طرح ، ارتکاب به این تخلف با کاهش چشمگیری مواجه می شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.