کریم ذوالفقاری عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بارش نامناسب و همچنین وزش طوفانهای زیاد و ریزش گندم از 37 هزار هکتار مرزعه گندم آبی و 800 هکتار مزرعه دیم تا به امروز 160 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان و همچنین 6 هزار تن بذری خریداری و در سیلوهای بخش دولتی و خصوصی انبار شد.
وی تصریح کرد: اگر بارندگی به حد کافی انجام می شد و همچنین طوفانهای اخیر روی نمی داد می توانستیم امسال 224 هزار تن گندم در استان تهران تولید کنیم که این میزان امسال به 160 هزار تن رسید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: گندم خریداری شده کاملا پاک و با سن زدگی زیر یک درصد و با میزان پروتئین بالای 3 بوده که این گندم مرغوب در حال توزیع در کارخانجات آرد در استان تهران است.
وی همچنین درباره طلب کشاورزان گندم کار استان تهران از سازمان جهاد کشاورزی نیز اظها داشت: میزان طلب کشاورزان 210 میلیارد تومان است که تاکنون 50 درصد از طلب کشاورزان پرداخت شده و مابقی نیز در ماه های آینده با تاکیدات وزیر جهاد کشاورزی پرداخت می شود.
ذوالفقاری همچنین درباره آخرین وضعیت تولید کلزا (دانه های روغنی) در سطح استان تهران نیز گفت: تاکنون یک هزار و 500 تن کلزا در اراضی کشاورزی این استان تولید شده است.
وی خاطرنشان کرد: میزان کلزای خریداری شده از کشاورزان استان تهران 41 میلیارد ریال بوده که تاکنون 50 درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.
استان تهران دارای حدود 212 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.
این استان در زمینه تولید میوه جات از جمله گیلاس، شلیل و هلو رتبه نخست را در کشور دارد.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.