به گزارش ایرنا، علی اکبر حسنیان روز چهارشنبه افزود: امسال همچنین در یک هزارو 550 هکتار نیز پروپ برداری و مبارزه با جوندگان مضری که همه ساله خسارت های قابل ملاحظه ای را به محصولات کشاورزی منطقه وارد می سازند، انجام شده است .
وی افزود : مبارزه با آتشک درختان میوه نیز در سطح 100 هکتار صورت گرفته است .
حسینیان اضافه کرد: ردیابی آفات و بیماریهای زیتون در سطح 400هکتار، ارائه خدمات ضدعفونی در 500 هکتار، کنترل آفات درختان میوه هسته دار و دانه دار در پنج هزار و 880 هکتار، کنترل بیهاری های درختان میوه هسته دار و دانه دار در هشت هزار و30 هکتار، استقرار و گسترش شبکه های مراقبت و قدامات پیش آگاهی محصولات باغی دانه دار در 6500 هکتار، مبارزه زراعی و مکانیکی با آفات محصولات باغی (دانه دار و هسته دار و تاکستان) در یک هزار و 300 هکتار، کنترل بیماری های محصولات زراعی گندم ، جو، پنبه ، ذرت ، سویا ،‌چغندرقند و صیفی جات در 47 هزار و 500 هکتار، مبارزه زراعی و مکانیکی با آفات محصولات زراعی در 150 هکتار از دیگر اقدامات این مدیریت می باشد.

** تجهیز بیش از 517 هکتار اززمین کشاورزی شهرستان کوثر به سامانه های آبیاری تحت فشار
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، خیبر علی جلیلی مدیر جهاد کشاورزی کوثر نیز گفت: 517 هکتار از اراضی این شهرستان مجهز به انواع سامانه های آبیاری تحت فشار شده است.
وی افزود : تعداد 8 سد خاکی در حوزه استحفاظی این شهرستان آبگیری شده اند که نقش موثری در تبدیل اراضی دیم به آبی دارند، بطوریکه سد سکر آباد 200 هکتار ، سد گنجگاه 120 هکتار ، سد هریس 80 هکتار ، سد پردستلو 120 هکتار ، سد ایلخچی 250 هکتار ، سد قره قشلاق 70 هکتار ، سد لیکوان 350 هکتار و جغناب 132 هکتار از اراضی دیم را به آبی تبدیل کرده و ضمن ایجاد زمینه های اشتغال و کارآفرینی باعث مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها شده است.
به گفته وی، دولت در راستای حمایت از سیاست گسترش سامانه های آبیاری تحت فشار 85 درصد از هزینه مربوط به تجهیز اراضی را خود پرداخت می کند و تنها متقاضیان با پرداخت 15 درصد از هزینه می توانند اقدام به این کار کنند.
او اضافه کرد: متقاضیان برای انجام این کار می توانند درخواست کتبی خود را به مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان و یا یکی از مراکز خدمات ارائه دهند.
6018/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.