«مجید فراهانی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطر نشان کرد: گودهای رها شده مساله ای است که شورای شهر تهران به آن ورود کرده و در این خصوص پیگیری هایی داشته ایم.
وی گفت: در پایتخت شاهد گود های رها شده ای هستیم که بعضا از عمر مفید آنها گذشته است. (بر اساس استاندارد عمر مفید گودها بین 5 تا 10 سال است)
فراهانی عنوان کرد: بخش عمده ای از این کودها متعلق به نهاد ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی است که بنای ساخت داشتند اما به هر دلیل ساخت و ساز آنها متوقف شده است.
عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: گود کنار برج میلاد یکی از گود هایی است که رها شده و باید تعیین تکلیف شود چرا که هم از نظر سیما و منظر شهری مناسب نیست و هم اینکه ممکن است خطراتی را برای سالن همایش های برج داشته باشد.
فراهانی با بیان تاریخچه ایجاد این گود، گفت: در توافقی بین سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های های مردمی شهرتهران وابسته به معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران (متولی جذب سرمایه گذاران است)، قرار بود با مشارکت شهرداری تهران زمین بنیاد تعاون ناجا ، یک هتل 5 ستاره مدرن در کنار برج میلاد ساخته شود.
وی افزود: پس از اینکه پورتره این هتل طرحی شد، بنیاد تعاون زمین را از شهرداری تهران گرفت و گود برداری در کنار برج میلاد را آغاز کرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: بعد از گودبرداری گویا به دلیل کمبود مالی نیروی انتظامی، بنیاد تعاون ناجا گود رها کرد و اکنون از مدت قرار داد مشارکتی شهرداری با این بنیاد نیز گذشته است .
به گفته وی اعضای شورای اسلامی شهر تهران پیگیر هستند که اگر بنیاد امکان سرمایه گذاری و ساخت هتل را ندارد، گود با دستور قضایی پر شود و یا قرارداد دیگری با سرمایه گذاران علاقه مند داخلی و خارجی (چینی) منعقد شود.
وی تاکید کرد: با توجه به گذشت تاریخ و مهلت قرار داد شهرداری تهران با بنیاد تعاون ناجا، پیگیری هستیم که گود تعیین تکلیف شده و ساخت هتل هم آغاز شود.
فراهانی گفت: اعضای شورای شهر در جلسه مشترک کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با معاونان شهردار تهران، مقرر شده مذاکره شهردار با فرمانده نیروی انتظامی انجام شود تا ظرف مدت دوماه( تا پایان مردادماه) وضعیت ادامه ساخت هتل و شریک ساخت و ساز در آن، تکلیف شود .
پیش از این نیز محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، در تذکریی در صحن شورای شهر بر لزوم تدوین طرح جامع اراضی برج میلاد تاکید کرده بود.
برح میلاد و اراضی اطراف در منطقه 2 شهرداری تهران واقع شده است.
برج میلاد برج مخابراتی چندمنظوره در شمال غربی تهران، با ارتفاع ۴۳۵ متر، بلندترین برج ایران است و به دلیل بلندی بسیار و شکل ظاهری متفاوتش، از همه جای تهران نمایان بوده و یکی از نمادهای پایتخت ایران به ‌شمار می‌ آید.
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.