به گزارش ایرنا، جشن های میلاد امام رضا(ع) در شهرری و شهرهای تابعه از جمله باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد برگزار شد.
حرم منور حضرت عبدالعظیم(ع) نیز در سالروز ولادت امام رضا(ع) غرق در نور شادی است و زائران از تهران و شهرهای اطراف خود را به بارگاه منور سید الکریم رسانده ‌اند تا سالروز ولادت شمس الشموس را جشن بگیرند.
مراسم جشن ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع) در آستان مقدس عبدالعظیم(ع)، روز گذشته (2 مرداد ماه) بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی آغاز شد و با مدیحه سرائی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت احمد شربیانی در مصلای بزرگ ری ادامه داشت.
همچنین مراسم جشنی نیز در شام ولادت آن حضرت مصادف با چهارشنبه شب (سوم مردادماه) بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام فرحزاد و مدیحه سرایی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سید مهدی میرداماد برگزار شد.
ارادتمندان اهل بیت (ع) نیز عشق و علاقه معنوی خود را با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به نمایش گذاشتند.
در خیابان های شهرری نیز چاپ و توزیع صلوات خاصه امام رضا (ع) و توزیع شیرینی از جمله این برنامه ها در شب ولادت امام رضا (ع) بود.
از اول ماه ذی القعده سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تا یازدهم این ماه سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده و امروز (چهارشنبه سوم مرداد) مصادف با 11 ذی القعده سالروز ولادت امام رضا (ع) است.
امام علی بن موسی الرضا (ع) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام است که در یازدهم ذیقعده الحرام سال 148 هجری در مدینه منوره متولد شد و در ماه صفر سال 203 هجری قمری به شهادت رسید.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از 860 هزار نفر از مهمترین شهرستان مذهبی و سیاسی استان تهران است که دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.