دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی خورشید ولایت سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فراخوان این جشنواره از سال گذشته در بخش های شعر، نقاشی و دلنوشته داده شده بود که هزار و 300 اثر از دانش آموزان این استان به دبیرخانه آن ارسال شد.
علی هوشمند افزود: بعد از داوری 260 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند که امروز در مراسمی مورد تجلیل قرار گرفتند.
وی ایجاد زمینه برای ارتباط هرچه بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان با فضایل معنوی امام رضا(ع)، تقویت باورهای دینی و مذهبی کودکان، نوجوانان و جوانان دانش ‌آموز، معرفی و بازشناسی شخصیت، ویژگی‌ها و فضائل اخلاقی امام رضا(ع)، پرداختن به جلوه‌های زیبای زیارت و توصیف حالات معنوی نوجوانان و جوانان و جلوه آن در آثار فرهنگی و هنری، تولید آثار فاخر در عرصه فرهنگی و هنری در سطح کودکان، نوجوانان، جوانان و ایجاد روحیه شادی و نشاط از طریق فضای رقابتی را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.
دبیر اجرایی کاروان زیر سایه خورشید سیستان و بلوچستان گفت: این کاروان از 29 تیر در 50 نقطه این استان در حال برگزاری 150 عنوان برنامه فرهنگی است.
هوشمند اظهار داشت: برنامه های عمومی نظیر حضور در شهرستان های مختلف سیستان و بلوچستان، عیادت از بیماران، دیدار با زندانیان، مراکز نگهداری کودکان یتیم، بی سرپرست و خانواده معظم شهدا، حضور در پادگان ها، مراکز نظامی، نقاط صفر مرزی و غیره برای این کاروان پیش بینی شده است.
وی ترویج و تبلیغ سبک زندگی اسلامی بر اساس معارف و فرهنگ ناب اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) بویژه معارف، فرهنگ، سنت و سیره امام رضا(ع)، ترویج و بهره ‌مندی از سنت حسنه زیارت از راه دور، تقویت و استمرار ارتباط معنوی با امام معصوم(ع) و تقویت جریان ‌های جوانمردی را از جمله اهداف برگزاری این برنامه ذکر کرد.
دبیر اجرایی کاروان زیر سایه خورشید سیستان و بلوچستان بیان کرد: سال گذشته این کاروان مورد استقبال افزون بر 50 هزار نفر از مردم شیعه و سنی این استان قرار گرفت.
هوشمند تصریح کرد: برنامه های کاروان زیر سایه خورشید 11 سال در کشور و پنج سال متوالی در سیستان و بلوچستان درحال اجراست.
به گزارش ایرنا دهه کرامت همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) آغاز می شود و در سالروز ولادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) به پایان می رسد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.