به گزارش روز چهارشنبه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، نعمت الله ترکی اظهارداشت: براساس این برنامه تکالیف هریک از دستگاه ها تا پایان سال ١٤٠٠ مشخص شده است تا برق در دو شهرک صنعتی چرمشهر و سالاریه در ورامین براساس تفاهم نامه از این طریق انرژی خورشیدی تأمین شود.
وی به تهیه سند آمایش استان نیز اشاره کرد و گفت: ظرفیت استان براساس این سند در بخش های مختلف مشخص شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ادامه داد: در حال حاضر در جلسات شهرستانی با حضور فرماندار، روسای دستگاه های استانی و شهرستانی سند برنامه توسعه ششم با رویکرد عملیاتی و برش شهرستانی در حال تنظیم است.
وی ادامه داد: پس از 16 شهرستان یک سند راهبردی عملیاتی شهرستانی برای سند توسعه تهیه می شود که مصوب است و تحت نظارت اجرایی سازمان بازرسی و دیوان محاسبات قرار می گیرد و امکان تخطی دستگاه ها در آن وجود ندارد.

*اولویت توجه به پیوست های علمی در برنامه های توسعه ای استان تهران
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به تسهیلات ٦درصدی دولت به روستاییان و تقویت تولید گفت: ارائه این تسهیلات گام مهمی از سوی دولت بوده است و در شهرستان ورامین به عنوان قطب مهم دامداری در استان در قالب طرح تعاونی بسیار اثرگذار است.
جلسه بررسی سند برنامه ششم توسعه با برش شهرستان ورامین به ریاست نعمت اله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و با حضور معاونان سازمان، فرماندار ورامین و جمعی از مدیران استانی در محل ساختمان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد.
همچنین در ابتدای جلسه دستگاه های محیط زیست، آب منطقه ای، جهادکشاورزی، شرکت شهرک های صنعتی، امور عشایر، آبفا و راه وشهرسازی گزارش هایی در خصوص برنامه های مربوط به سند توسعه ششم با برش شهرستانی در ورامین ارائه دادند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه اقدام دولت در ارائه تسهیلات ٦درصدی به روستاییان در راستای رونق تولید ارزشمند و گام مهمی است گفت: ارائه این تسهیلات در شهرستان ورامین به عنوان قطب مهم دامداری و کشاورزی در استان در قالب طرح تعاونی بسیار اثرگذار است.
وی با اشاره به ضرورت شناسایی وضعیت واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی بر تعیین آمار دقیق واحدهای تولیدی فعال، نیمه فعال و تعطیل تأکید کرد و افزود: جذب سرمایه گذار در قالب مشارکت عمومی و خصوصی در واگذاری ها باید در دستور کار قرار بگیرد.
ترکی ادامه داد: توجه به تأمین سلامت و امنیت غذایی در استان یکی از اولویت های برنامه ریزی است و تحقق این هدف با توجه به پیوست های علمی در برنامه ریزی ها همچون ارتباط با بخش های پژوهشگری و دانشگاهی محقق می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به اقدامات مؤثر و ارزشمند پژوهشگاه های دانشگاه هایی همچون صنعتی شریف و دانشگاه تهران در حوزه های کشاورزی و زیست محیطی تصریح کرد: حضور شرکت های دانش بنیان و توجه به پیوست های علمی در تحقق اهداف توسعه ای استان بسیار مؤثر است.
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.