به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی روز یکشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید گفت: ایشان بر تلاش جدی مدیران کشور برای رفع مشکلات اقتصادی کشور تاکید کردند.
وی با بیان اینکه تکلیف استان تهران ایجاد شغل های درنظر گرفته شده است افزود: براساس دستورالعمل ها، از ابتدای امسال باید تکالیف مرحله به مرحله انجام شود.
مقیمی گفت: با دستور رئیس جمهوری تا خرداد و نهایتا تا شهریور ماه امسال، همه اعتبارات اشتغال روستایی باید جذب شود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران باید به سرعت در این بخش اقدام کند.
وی به طرح کارورزی مورد تأکید رئیس جمهوری نیز اشاره کرد و گفت: کارفرمایان در واحدهای اقتصادی کوچک می توانند برای جذب آموزش افراد وارد شده و بیمه کارورزان تا یک سال در این طرح به عهده دولت است.
مقیمی با بیان اینکه 5 طرح مورد تاکید جدی رئیس جمهوری درنشست با مدیران ارشد قرار گرفت افزود: دکتر روحانی به موضوع بازآفرینی بافت های فرسوده، حاشیه نشینی و نوسازی حمل و نقل عمومی تأکید داشتند که براین اساس مدیران حوزه عمرانی و راه و شهرسازی باید در همه جلسات اقتصادی حضور داشته باشند.
وی توجه به طرح تحول سلامت و ادامه راه گذشته در این طرح و توجه به بخش آب و برق کشور را از دیگر تاکیدات رئیس جمهوری در این نشست ذکر کرد.
مقیمی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی باید امسال در دستور کار باشد اضافه کرد: توجه به افزایش کیفیت کالاها، پایین آوردن قیمت تمام شده و برخورد با قاچاق کالا در تحقق حمایت از کالای ایرانی سه اصل اساسی است.
استاندار تهران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امسال در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم به ضرورت توجه در اجرای طرح ها و پروژه ها با نظارت کمیته ای مشخص تأکید کرد.
وی خواستار تعامل بیشتر مدیران با مردم شد و افزود: رئیس جمهوری از همه مدیران خواست با مردم جامعه ارتباط بیشتری گرفته و مشکلات آنان را دریافت و حل کنند.
مقیمی همچنین بر اجرای دقیق قانون در اقدامات اجرایی تاکید کرد و افزود: مدیرانی که کار خود را قانونی و بر اساس دستورالعمل ها انجام می دهند نباید نگران نظارت دستگاه های نظارتی باشند.
وی خواستار احیا و تقویت دولت شد و افزود: دولتی که قوی باشد توان پاسخگویی مسائل و مشکلات مردم را نیز دارد.
مقیمی گفت: مسئولان باید به مسئولیت خود واقف باشند و بدانند که منشا نارسایی های احتمالی خودشان هستند و خود را خادم ملت بدانند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در پایان این نشست در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نشست سی و پنجمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران و اولین نشست در سالجاری بود افزود: حمایت از کالای ایرانی در بخش صنعت، معدن و تجارت امسال در دستور کار است.
نعمت الله ترکی با بیان اینکه تکلیف امسال استان تهران ایجاد 132 هزار شغل است افزود: سال گذشته استان تهران موفق به ایجاد 80 هزار شغل شد در حالیکه تکلیف این استان ایجاد 75 هزار شغل بود.
وی گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی موظف شده تا 2 هزار واحد صنعتی و تولیدی غیرفعال را از مجموع 17 هزار واحد تولیدی صنعتی استان تهران فعال کند.
ترکی گفت: مقرر شد تا 550 هزار واحد صنفی و خدماتی استان تهران نیز ساماندهی شود.
تهرام/6139//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.