به گزارش ایرنا، افشین حبیب‌زاده روز سه شنبه در هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: شهر تهران به صورت جدی با خطر فرونشست زمین و ایجاد فروچاله ها مواجه است و هر چند وقت یک بار نمونه ای از این مساله در نقطه‌ای از شهر از جمله در اتوبان‌ها و معابر اصلی شهر رخ می دهد.
وی گفت: فرونشست زمین و فروچاله‌ها امکان تبدیل شدن به بحران را دارند.
حبیب زاده یادآور شد: با پیگیری شورای اسلامی شهر و کمیسیون عمران و حمل و نقل در سال گذشته اتوبان ها و خیابان های اصلی شهر جهت شناخت نقاط بحرانی و خطرآفرین مورد بررسی قرار گرفتند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: با توجه به مشکلات سخت افزاری، مقرر شد دستگاه های اسکن برای پایش کامل و دوره‌ای کلیه معابر اصلی و فرعی تهیه شود اما به رغم گذشت حدود یک سال از این امر، متاسفانه اقدام خاصی صورت نگرفته است.
وی به معاونت فنی عمرانی شهرداری تذکر داد و افزود: این موضوع با امنیت جانی شهروندان ارتباط مستقیم دارد و باید در اولویت کاری قرار گیرد.
حبیب زاده تاکید کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نسبت به تهیه دستگاه های اسکن وانجام اقدامات مقتضی در اسرع وقت اقدام کند.

*روابط مالی دولت و شهرداری تهران تعیین تکلیف شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خواستار تعیین تکلیف روابط مالی دولت و شهرداری تهران شد.
مجید فراهانی روز سه شنبه در هفتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان تذکری به لزوم تسریع در تعیین تکلیف روابط مالی دولت و شهرداری تهران و ارائه لایحه مربوط بر اساس ماده 138 برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران تاکید کرد.
وی گفت: شهروندان تهرانی به علت حضور دستگاههای اجرایی و سیاسی ناشی از استقرار دولت در تهران؛ هزینه اداره شهر و ارائه خدمات به شهروندان و مراجعان به دستگاههای اجرایی از اقصی نقاط کشور را پرداخت می کنند و شهر کمترین بهره را از عواید استقرار دولت در تهران می برد.
فراهانی افزود: این روند زمینه ساز تحمیل سهم دولت در بهای تمام شده فعالیت ها و خدمات شهرداری تهران به شهروندان تهرانی شده است.
وی عنوان کرد: این روند نه عادلانه است و نه تداوم آن به مصلحت شهر و شهروندان است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولت هم همچون یکایک شهروندان تهرانی باید حق شهروندی خود به تهران را ادا کند و بهای حضور در تهران را بپردازد.
فراهانی افزود: بر اساس ماده 138 برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران، شهرداری موظف بوده برای تنظیم روابط مالی، حقوقی دولت و شهرداری و اخذ هزینه های پایتختی و پرداخت سهم شهروندی دولت، نسبت به تهیه و تنظیم «لایحه روابط مالی دولت و شهرداری تهران» در سال اول برنامه و ارائه به شورا برای طی مراحل قانونی اقدام کند.
وی گفت: در آستانه خاتمه برنامه پنج ساله دوم ،یعنی پس از گذشت چهار سال از موعد مقرر در مصوبه شورا متاسفانه این لایحه به شورا ارائه نشده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به همسویی نمایندگان مردم در شورا و مجلس خاطر نشان کرد: فرصت فراهم شده در استفاده از توان فراکسیون 51 نفره امید تهران، حضور شهردار محترم تهران در هیئت دولت و امکان ارائه طرح از طریق شورای عالی استانها یک فرصت تکرار نشدنی تاریخی است و ما باید از این فرصت به منظور الزام دولت در پرداخت هزینه های پایتختی تهران و پرداخت سهم شهروندی یکایک دستگاههای اجرایی کشور بهره ببریم و حق به شهر را از این طریق ادا نماییم.
فراهانی تصریح کرد: بر همین اساس به‌ عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند سه ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره « تسریع در تعیین تکلیف روابط مالی دولت و شهرداری تهران و ارائه لایحه مربوط بر اساس ماده 138 برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران » به شهرداری تهران تذکر می دهم.
وی ابراز امیدواری کرد: با اقدام به موقع، موثر و اهتمام افشانی، شهردار تهران و حسن استفاده از حضور الویری در شورای عالی استانها شاهد ارائه به موقع این لایحه توسط شهرداری و تصویب آن توسط شورای اسلامی شهر تهران و ارسال به شورای عالی استانها برای تقدیم به مجلس شورای اسلامی باشیم.
تهرام/7244/ 1735/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.